Al doilea tronson din Centura Capitalei la standard de autostrada ar putea fi gata pana la Craciun, cu tot cu pasarele
Lucrarile de largire la patru benzi a tronsonului de pe Centura Capitalei dintre Chiajna si Chitila ar putea fi încheiate pâna la Craciun, au declarat pentru ECONOMICA.NET specialisti din piata. Acesta va fi al doilea tronson din soseaua de centura unde se va putea circula la standard de autostrada.
Guvernul autorizeaza investitii de aproape 15 milioane de lei in obiective de pe Centura Capitalei, precum un sens giratoriu la Tunari si pasarele pietonale intre A1(Chiajna) si DN7 (Chitila), unde drumul este in curs de largire la patru benzi. Specialistii spun ca aceste investitii sunt absolut necesare si ca fara pasarele, de exemplu, nu s-ar fi putut da drumul la circulatie pe sectorul proaspat largit.
Pentru amenajarea intersectiei cu sens giratoriu de la Tunari se aloca circa 6 milioane de lei, iar pentru pasarelele pietonale 8,8 milioane de lei.
„Aceste investitii sunt absolut necesare, din cauza ca se intampla foarte multe accidente pe Centura", explica pentru ECONOMICA.NET Ovidiu Barbier, inginer consultant si fost director coordonator proiecte variante ocolitoare in cadrul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).
Potrivit acestuia, zona Tunari este una cunoscuta pentru numarul mare de accidente soldate cu morti.
In ceea ce priveste pasarele pietonale, Barbier spune ca sunt necesare pe tronsonul dintre Chitila si Chiajna, unde nu exista treceri de pietoni. „Trebuie asigurata trecerea pietonilor. Pasarele sunt lucrari usor de facut", explica inginerul, adaugand ca acestea nu vor intarzia proiectul.
Potrivit lui, lucrarile de largire la patru benzi a tronsonului lung de 8,6 kilometri sunt realizate in proportie de 70-80% si avanseaza din ce in ce mai bine, dupa deblocarea situatiei cu exproprierile.
Detalii, pe Economica