Home / Stiri financiare / Alstom: In mai va fi receptionat sistemul european de gestionare a traficului feroviar pe 42 de kilometri din Coridorul 4

Alstom: In mai va fi receptionat sistemul european de gestionare a traficului feroviar pe 42 de kilometri din Coridorul 4

Alstom: In mai va fi receptionat sistemul european de gestionare a traficului feroviar pe 42 de kilometri din Coridorul 4

În luna mai va fi receptionat primul tronson finalizat din România echipat cu sistemul european de gestionare a traficului feroviar ERTMS Nivelul 2, pe o distanta de 42 km din Coridorul IV paneuropean feroviar, de la Curtici pâna la Km 614, ca urmare a unui proiect complex de reabilitare, care va îmbunatati calitatea transportului feroviar si va spori viteza de circulatie a trenurilor pe acest tronson la 160 km/h, a declarat pentru News.ro Gabriel Stanciu, director general al Alstom pentru România, Bulgaria si Republica Moldova.

“Sistemul european de gestionare a traficului feroviar (ERTMS) este un standard european ce trebuie implementat ca atare si pentru asta exista fonduri disponibile la nivelul UE. Acesta este primul tronson finalizat de cale ferata din Romania echipat cu ERTMS Nivelul 2. Sistemul va fi implementat pe tot Coridorul European Rin-Dunare, Coridorul IV, care in Romania are o lungime totala de aproximativ 800 de km. Alstom va acoperi 300 km, de la frontiera pana la Arad si la Sighisoara, sunt contracte in executie”, a declarat Gabriel Stanciu, pentru News.ro.

In anii 1990, Europa avea 23 de sisteme automate de control si semnalizare incompatibile, fapt ce reprezenta un obstacol major pentru dezvoltarea traficului feroviar international si care genera multe costuri suplimentare. O masura in vederea standardizarii si modernizarii traficului feroviar a fost luata la inceputul anilor 1990 de Uniunea Europeana o data cu lansarea programului sau ERTMS – European Railway Traffic Management System –, pe care toate tarile europene, inclusiv Romania, s-au angajat sa il implementeze. Obiectivul sistemului ERTMS este inlocuirea tuturor sistemelor de semnalizare existente in Europa cu un sistem unic, pentru a promova interoperabilitatea retelelor feroviare nationale si transportul feroviar transfrontalier.

“ERTMS are ca scop garantarea unui standard comun, care sa permita trenurilor sa circule neintrerupt intre diferite tari si sa faciliteze competitivitatea sectorului feroviar”, a precizat Stanciu.

In total, Comisia Europeana a alocat cateva miliarde de euro pentru implementarea ERTMS pe Coridorul IV paneuropean feroviar pe teritoriul Romaniei, prin lucrari pentru modernizarea infrastructurii si suprastructurii feroviare.

Semnalizarea feroviara este utilizata pentru controlul traficului feroviar si pentru a asigura evitarea oricarei coliziuni sau deraieri.

”In Romania, ERTMS de nivelul 2 a fost implementat de la frontiera Curtici, la Arad, pana la Km 614, adica pe o distanta de 42 km. Receptia lucrarii de 250 milioane euro va avea loc in luna mai. E terminat din septembrie 2015, de atunci suntem in probe. Iar lucrarile de reabilitare feroviara, de la Km 614 pana la Simeria, respectiv pe tronsonul de la Simeria la Sighisoara, vor fi terminate in 2021-2022 ”, spune Gabriel Stanciu.

”Mai sunt totodata in curs de desfasurare licitatii pentru lucrari de implementare a sistemului de siguranta a traficului ERTMS pe sectiuni intre Sighisoara si Brasov, de circa 1,3 miliarde euro in total, la care a participat si Alstom. Mai ramane o portiune intre Campina - Predeal - Brasov. Obiectivul general al proiectelor consta in reabilitarea infrastructurii si suprastructurii feroviare pentru circulatia trenurilor de calatori cu viteza maxima de 160 km/h”, adauga seful Alstom Romania.

Alstom efectueaza lucrari de reabilitare completa pe aceste proiecte, fiind contractor, partener in asociatie sau subcontractor.

”Se face rutarea automata a trenurilor, adica interventia umana este redusa la minimum. ERTMS este un standard european adoptat avand la baza ideea ca fiecare infrastructura nationala de cai ferate are in prezent propriul sistem de semnalizare feroviara, ceea ce face practic imposibila calatoria unui tren de la, sa zicem, Constanta la Rotterdam. Sunt trei piedici majore pentru ca acelasi vehicul feroviar sa circule de la un capat al altul al Europei, respectiv ecartamentul, tensiunea de alimentare si semnalizarile”, a declarat Gabriel Stanciu.

Detalii, pe Economica

miercuri, 02 mai 2018, 353 afisari

Curs BNR luni, 25 noiembrie 2024

1 EUR4.9767 RON
1 USD 4.7456 RON

Evolutia Euro in ultimele 7 zile

Convertor valutar BNR

=
Rezultat + TVA (RON):
TVA 19% (RON):
Convertor valutar avansat

Cursul mediu pe 3 luni

August Septembrie Octombrie
Euro 4,9765 4,9743 4,9748
USD 4,5199 4,4780 4,5615

Cel mai bun curs la banci

1 EUR = 5.0500 RON
la Credit Europe Bank
1 USD = 4.8200 RON
la Credit Europe Bank
valabil pentru cumparare, la 19.01
Curs valutar banci

Convertor valutar banci

Creditare

Stiri financiare

Citeste toate stirile Codul fiscal

Promotii banci

Vezi toate promotiile