Altex, Flanco, Domo. Cine se misca mai repede in online?
Pentru cei trei mari jucatori din piata electroIT, magazinele lor online au devenit practic cele mai mari unitati din portofoliu. Investitiile sunt si ele pe masura, dar nu toti au reusit sa transforme acest business într-unul de amploare.
1 din cinci lei ii face pe online
Potrivit informatiilor furnizate de companie, vanzarile online cumulate ale altex.ro si mediagalaxy.ro, cele doua magazine virtuale detinute de Altex au ajuns la 20% din vanzarile companiei, in contextul in care in 2011 erau de numai 5%. Iar in anii care vin, retailerul mizeaza tot mai mult pe acest canal comercial. "Estimam ca in 2013 vom creste online ,pentru ca este firesc ca increderea clientilor nostri sa se transfere si in acest mediu daca ne tinem promisiunile de brand – accesibilitate Altex si gama variata – Media Galaxy. In plus, am venit cu o strategie online care include imbunatatirea celor 2 site-uri (www.altex.ro si www.mediagalaxy.ro) atat din punct de vedere al designului cat si al usurintei cu care poate fi folosit, precum si din punct de vedere functional. Credem si ca serviciile care ajuta la sustinerea unui mix eficient intre online si offline, cum ar fi click to collect (comanzi pe internet, ridici din magazin), vor contribui la cresterea comenzilor online, pentru ca raspund nevoilor consumatorului, care poate beneficia de pretul de pe online, dar poate profita si de avantajul de a testa produsul in magazinul de proximitate, anterior achizitiei", a declarat pentru ECONOMICA.NET Dan Ostahie, patronul Flanco.
Miscare in premiera
Cu un singur magazin online, www.domo.ro, numarul trei din piata electroIT, Domo, a realizat 10-15% din rulajul pe 2012 cu ajutorul magazinului virtual, potrivit lui Dragos Dinu, CEO al companiei. Acesta estimeaza ca in fiecare din anii urmatori cateva procente vor migra catre business-ul online.
Retailerul este singurul din piata care a decis sa separe business-ul online de cel offline. "Daca te uiti in ultimii ani o turnura catre online este evidenta, iar noi ne-am aliniat la acest trend. Am separat firma de online. Acum avem Digi Store, o entitate separata care opereaza business-ul online. Este o decizie strategica si are logica ei tocmai pentru alinierea la dinamica diferitelor canale. Retailul online este cu totul altceva decat retailul traditional. Profilul de angajati pe online este diferit, abordarea de marketing este oarecum diferita. Dar evident ca cele doua canale se intalnesc undeva, mai ales cat timp sunt sub aceasi umbrela a brandului Domo. Dar tactic vorbind sunt foarte multe actiuni diferite", a declarat pentru ECONOMICA.NET Dragos Dinu.
Flanco, ultimul pe online
Detalii, pe Economica