Aportul marcii Dacia la vanzarile grupului Renault se majoreaza
Cele 359.822 de masini vandute anul trecut sub marca Dacia la nivel mondial reprezinta 14,1% din totalul vanzarilor de vehicule ale grupului Renault.
Francezii de la Renault, detinatorii marcii autohtone Dacia, au comercializat anul trecut 2,5 milioane de vehicule, in scadere cu 6,3% fata de rezultatul obtinut in 2011. Aportul marcii principale a grupului la acest rezultat a fost de 2,1 milioane de vehicule, in timp ce subsidiarele Dacia si Renault Samsung Motors au vandut cate 259.822 unitati, respectiv, 65.691 unitati.
Gratie scaderii vanzarilor Renault cu 6% si a celor ale Samsung cu 44,4%, marca romaneasca Dacia - al carui numar de unitati comercializate la nivel mondial a crescut cu 4,8% - a atins 14,1% din totalul vanzarilor grupului. In 2011, cota Dacia era de numai 12,6%.
Conform raportului financiar al grupului francez pentru 2012, cresterea marcii Dacia trebuie pusa pe seama largirii gamei de produse cu Lodgy si Dokker, dar si succesului tot mai mare al modelului Sandero, in special dupa recentele modificari de design. In segmentul B, vanzarile modelului Sandero, produs sub marca Dacia, s-au majorat pana la 94.180 de unitati (+9,8%). In Europa, in segmentul sau, Sandero continua sa isi majoreze cota de piata in ciuda conditiilor dificile.
Detalii, pe Capital