Apune era hypermarketului? Ce solutii incearca marile lanturi pentru a opri declinul vanzarilor
Magazinele mari vând din ce în ce mai putin. Este o realitate cu care se confrunta marile lanturi chiar la ele acasa, în Franta, tara în care Carrefour a inventat hypermarketul si care ridica din ce în ce mai multe semne de întrebare asupra viitorului comertului în magazinele cu suprafete mari de vânzare. Sefii încearca noi si noi solutii, dar unele par sa fi esuat deja.
Carrefour si Casino, doua mari lanturi de retail din Franta si-au publicat recent rezultatele financiare aferente primului trimestru, iar analiza lor ridica din nou marele semn de intrebare, chiar in tara care a inventat acest tip de magazin: era hypermarketului va apune?, se intreaba presa franceza. Vanzarile hypermarketurilor Carrefour din Franta au scazut din nou, cu 1,6%, tendinta care a inceput inca de la finalul lui 2015. Carrefour este inventatorul hypermarketului, dar, semn ca situatia nu se aplica doar aici, pentru prima data dupa sapte trimestre, si vanzarile din hypermarketurile Casino au scazut. Cu 1,9%.
Au avut de suferit in special vanzarile magazinelor cu cele mai mari suprefete. Potrivit unor calcule ale Nielsen, cea mai mare scadere a fost inregistrata la magazinele cu suprafete de peste 7.500 de metri patrati: minus 2,7%. Spre exemplu, Leclerc, care are magazine ceva mai mici, nu se opreste din crestere, iar Auchan, care are in centrul business-ului hypermraketurile mastodont, continua sa scada.
De mai multi ani, cele trei lanturi care opereaza hypermarketuri de mari dimensiuni in Franta, Carrefour, Casino si Auchan, cauta solutii pentru a contracara tendinta de scadere a vanzarilor. Jurnalistii francezi au identificat patru astfel de tipuri de solutii, dar efectele nu au fost incurajatoare de fiecare data.
Detalii, pe Economica