ASF angajeaza firma de actuariat pentru calculul tarifelor de referinta pentru RCA din 6 in 6 luni
Autoritatea de Supravegehre Financiara (ASF) a aprobat normele privind metodologia de calcul a tarifelor de referinta pentru asigurarea obligatorie RCA. Conform legii, tarifele de referinta trebuie calculate de o terta firma. Dupa cum ne-au declarat surse din piata asigurarilor, ASF va demara o procedura de selectie pentru a angaja o firma independenta.
Potrivit legii, tarifele de referinta trebuie calculate din sase in sase luni in functie de indicatorii de dauna, in special, aprobate de ASF si publicate apoi pentru a putea fi consultate de totii actorii din piata implicati in proces. Dupa aprobarea acestora, Autoritatea va demara un proces de selectie pentru a angaja o firma care sa se ocupe cu calculul tarifelor de referinta, conform procedurii stabilite prin normele metodologice. Tarifele de referinta se calculeaza din sase in sase luni.
Nu poate fi vorba despre o prelungire a contractului cu firma Milliman, deoarece in cazul acestei societati de consultanta multe dintre proceduri erau tinute secrete, iar ASF isi doreste transparenta totala. Acum un an si jumatate, ASF incheiat cu compania de consultanta Milliman un contract privind furnizarea de servicii de analiza actuariala a tarifelor practicate de cele noua societati de asigurare autorizate sa incheie polite RCA, scopul final fiind stabilirea unor tarife minime si maxime pentru politele RCA.
Pe 17 mai 2017, ASF a publicat tarifele de referinta pentru politele RCA, conform prevederilor OUG nr. 54/2016 si a normei privind metodologia de calcul a acestora. Acest tarif poate fi utilizat atat de catre consumatori, care vor avea astfel la indemana un instrument de comparatie pentru ofertele societatilor de asigurare, cat si de catre asiguratorii care doresc sa intre pe piata RCA sau de catre alte parti interesate.
Publicarea tarifelor de referinta contribuie semnificativ la cresterea transparentei privind accesul la informatiile esentiale, informarea corespunzatoare a consumatorilor si diseminarea de informatii corecte si complete, spune ASF.
Detalii, pe Economica