Atrium European Real Estate iese din Romania si vinde Militari Shopping Center pentru 95 de milioane de euro
Atrium European Real Estate Limited a anuntat printr-un comunicat de presa ca a ajuns la un acord pentru vânzarea centrului comercial MIlitari pentru suma de 95 de milioane de euro, cu 9% mai mult fata de valoarea contabila înregistrata la sfârsitul lui decembrie 2017. Compania se asteapta ca tranzactia sa fie finalizata la sfârsitul celui de-al treilea trimestru din acest an. Cumparatorul este fondul de investititii din Africa de Sud, MAS REI, iar tranzactia a fost intermediata de JLL.
Atrium European Real Estate iese de pe piata din Romania prin vanzarea singurului activ pe care il detine, centrul comercial Militari Shopping Center. Compania a anuntat acum oficial ca a ajuns la un acord pentru vanzarea activului cu 95 de milioane de euro. La inceputul acestui an, Capital.ro a relatat ca mallul a fost scos la vanzare.
Vanzarea singurului centru comercial de pe plan local face parte din strategia Atrium de a-si echilibra portofoliul, atat geografic, catre Polonia, Republica Ceha, economii puternice din Europa Centrala, cat si pe clase de activem mai mare si cu o pozitionare mai buna in centre urbane puternice, se mai arata in comunicatul companiei.
Cumparatorul este fondul de investitii MAS REI din Africa de Sud, care are un parteneriat pe piata locala cu cei de la Prime Kapital pentru dezvoltarea mai multor centre comerciale, dar si proiecte rezidetiale.
Anuntul vine la scut tima dupa ce compania a anuntat finalizarea tranzactiei de vanzare a 19 proprietati din Ungaria si repozitionarea portofoliului din Republica Ceha prin vanzarea participatiei detinute intr-un centru comercial din Brno.
La inceputul acestei luni, Atrium a semnat un acord pentru vanzarea Atrium Saratov din Slovacia pentru suma de 10,3 milioane de euro, cu 9% peste valoarea contabila a activului, iar compania se asteapta ca aceasta tranzactie sa fie ingheiata in curand. Ca rezultat al acestor vanzari, portofoliul Atrium in Polonia si Republica Ceha va creste la 81% din valoarea totala investita.
"Vanzarea Atrium Militari, singurul nostru activ din Romania, reprezinta un alt pas important in strategia noastra de a reevalua portofoliul spre centre de retail de inalta calitate in locatii urbane puternice, din inima comunitatilor. Aceasta vanzare, impreuna cu recenta vanzare din Ungarea, ne ofera o pondere sporita a proprietatilor din Polonia si Republica Ceha, unde avem o masa critica semnificativa, si suntem mai bine plasati sa beneficiem de aceste economii", spune Liad Barzilai, CEO Atrium Group.
Militari Shopping Center are 52 de magazine si dispune de 2.492 de locuri de parcare. Principalii retaileri care functioneaza in acest centru comercial sunt Auchan, Praktiker, Decathlon, World Class, C&A, H&M, New Yorker, Altex, Hervis, LC Waikiki si Takko.
Detalii, pe Economica