Au pus tunurile pe online. Ce se intampla cu magazinele Altex
În aproximativ un an si jumatate, Altex, liderul pietei de retail pe segmentul electroIT, a reusit sa creasca semnificativ ponderea pe care comertul online o genereaza în vânzarile companiei. Investitiile în e-commerce continua.
In schimb, offline-ul a ramas stalpul de sprijin pentru o piata cu o dinamica extraordinara. Unul indispensabil insa si pe care retailerul il tot "rascheteaza" pentru o eficienta crescuta. "In ultimii ani, peisajul industriei de retail s-a schimbat , din cauza scaderii puterii de cumparare, a amanarii procesului de inlocuire, ceea ce a afectat in scadere, in primul rand cotele (de piata n.red) jucatorilor medii si mici. Un alt factor care a avut un impact asupra cotelor de piata a fost expansiunea comertului online, dar si introducerea in gama de produse a hypermarketurilor a produselor din aceasta categorie. Recunoastem aceste fenomene ca niste realitati ale pietei si suntem pregatiti prin strategia de business adoptata sa ne crestem cota de piata in urmatorii doi ani", a declarat pentru ECONOMICA.NET Dan Ostahie, fondatorul Altex.
Compania este inca liderul pietei electroIT cu avand o cota de piata de 27%, conform declaratiilor proprii si afaceri de aproximativ 250 milioane de euro anul trecut. La ceva departare din punct de vedere al cotei (13%) vine din urma Flanco, retailer a carei cifra de afaceri s-a ridicat la 137 de milioane de euro anul trecut.
Care este strategia
"Investim in e-commerce, F-commerce (vanzari prin intermediul retelelor de socializare n.red) si mobile si in implementarea unei strategii omnichannel, care sa unifice online-ul si offline-ul, prin care sa ducem ofertele noastre oriunde este consumatorul", mai spune Ostahie despre calea pe care o va urma pentru a mai tempera din avantul concurentei.
Detalii, pe Economica