Autoritatile SUA sustin ca seful Volkswagen stia de problema emisiilor inca din 2006
Seful Volkswagen, Matthias Mueller, a luat parte acum zece la o discutie cu inginerii grupului german în urma careia a început utilizarea unui soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel în SUA, se arata în documentele prezentate de procurorul general al statului New York, Eric Schneiderman, transmit Financial Times (FT) si Reuters, preluate de Agerpres.
Director de proiect la Audi in 2006, Matthias Mueller a fost informat de dificultatile cu care se confruntau in SUA inginerii companiei la unele branduri le lux ale WV pentru a indeplini reglementarile stricte privind emisiile de oxid de azot, se arata in plangerea inaintata de Eric Schneiderman.
Problema a fost rezolvata prin instalarea softului care falsifica rezultatele testelor antipoluare la vehiculele produse de grupul german, o decizie care nu a fost adusa la cunostinta opiniei publice pana in septembrie 2015, cand a inceput scandalul emisiilor.
In documente se arata ca in august 2015 angajatii VW au fost sfatuiti de juristii companiei sa distruga anumite documente, dupa ce a devenit clar ca scandalul va ajunge in atentia opiniei publice.
VW a pus deoparte 16,2 miliarde de euro pentru a acoperi costurile legate de acest scandal si face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca, in perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Detalii, pe Economica