Autostrada care nu mai incepe: contestatii peste contestatii la licitatia pentru lotul 5 din Sibiu – Pitesti
Desi este cel mai important proiect rutier al României, Autostrada Sibiu – Pitesti înca nu are un constructor pentru capatul dinspre Pitesti, la aproape doi ani de la lansarea licitatiei. Si asta din cauza ca pentru lotul Curtea de Arges – Pitesti se depun contestatii peste contestatii. Protagonistii sunt italienii de la Astaldi si chinezii eliminati iar din cursa.
Italienii de la Astaldi si asocierea China Railway 14-th Bureau Co Ltd – Viaponte Rom au depus din nou contestatii la licitatia pentru proiectarea si executia sectiunii 5 Curtea de Arges – Pitesti din Autostrada Sibiu – Pitesti.
Cele doua contestatii au fost inregistrate pe 20 mai la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC).
Intre timp, si la Curtea de Apel Bucuresti se judeca un dosar privind acest lot, cu aceiasi protagonisti.
Ce vor italienii?
In contestatia din 20 mai, italienii de la Astaldi sunt nemutumiti de faptul ca le-a fost refuzata inlocuirea subcontractantului UTI cu alt subcontractant.
Ei cer Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) sa accepte inlocuirea UTI cu subcontractantul Elektra Invest. Italienii se tem ca, daca ar ramane cu UTI, ar putea fi exclusi din licitatie din cauza datoriilor pe care le-ar avea acest subcontractant.
Chinezii, plasati pe primul loc, eliminati din nou din licitatie
Reprimiti in licitatie, dupa ce contestatia lor a fost admisa de CNSC pe 2 aprilie, chinezii au fost exclusi iar pe 5 mai, pe acelasi motiv. Si anume: partenerul lor din asociere, proiectantul Viaponte Rom, ar avea certificat negativ de pe urma asocierii cu italienii de la Maltauro (ICM). Acestui constructor i-a fost reziliat contractul pentru tronsonul Nadaselu – Mihaiesti din Autostrada Transilvania, din cauza neindeplinirii obligatiilor contractuale.
Detalii, pe Economica