Autostrada Lugoj – Deva: cum arata loturile 3 si 4 pe ultima suta de metri, inainte de inaugurare
Reteaua de autostrazi a României va creste cu 43 de kilometri odata cu inaugurarea loturilor 3 si 4 din Autostrada Lugoj – Deva, planificata pentru aceasta vara. Vezi cum arata lucrarile pe "ultima suta de metri", pe care constructorii vor sa le finalizeze în maxim doua luni, într-un fotoreportaj realizat pentru ECONOMICA.NET.
FOTOREPORTAJ Marius Popovici
Am parcurs recent, pe o caldura suportabila, cei 41,5 kilometri ai loturilor 3 si 4 Lugoj – Deva, completi terminati, inclusiv marcajele orizontale.
Se lucreaza in prezent pe circa 300 de metri la Nodul Holdea, lot 3, si pe 1,2 kilometri la Dealul Liliecilor, Soimus, lot 4.
Dar iata detaliile pe loturi:
La nodul Holdea, lot 3, fundatia bretelei de intrare si coborare de pe autostrada – va fi o singura bretea, de opt metri, cu doua sensuri de circulatie – este aproape terminata. Urmeaza balastul stabilizat si sistemul rutier.
In rest, pana la nodul Ilia, totul este gata in mare parte. Marcajul longitudinal, parapetii si peretii antizgomot sunt demult terminati.
Pe lotul 4, totul este terminat de la nodul Ilia si pana la dealul celebru, km 96, dar si de la km 97 pana la km 100 – Deva.
Dealul Liliecilor este, de peste jumatate de an, vedeta tuturor dronelor rutiere ale tarii. Nicio sectiune de autostrada in lucru nu a fost asa de mult mediatizata, si pe buna dreptate.
Dar sa vedem despre ce e vorba.
Pe lungimea de 1,2 kilometri a dealului, constructorul a adoptat solutia executarii unor platforme din beton in numar de doua pentru inaltimea totala de 50 – 60 m a dealului, cu o structura geologica mixta, de pamant, pietris dar si de roca, iar dealul este fixat cu plasa de sarma, ancorata cu butoane din otel.
Pe partea de amonte a acestor platforme avem si canale de colectare pluviala, care se descarca, la circa 200 – 300 de metri intre ele, in tuburi verticale din otel.
Detalii, pe Economica