Autostrada Lugoj - Deva: cum arata primele loturi de sosea de mare viteza care vor fi inaugurate in 2019
Loturile 3 si 4 din Autostrada Lugoj – Deva au cele mai mari sanse sa fie inaugurate primele anul acesta, fiind construite în proportie de peste 90%. ECONOMICA.NET va prezinta un foto – reportaj de pe sectiunile care au mai ramas de construit din A1 pentru ca soferii sa poata circula neîntrerupt pe autostrada de la Sibiu la Nadlac.
Autostrada Lugoj - Deva , Lot 4 km 92, perspectiva spre Mintia. Foto – reportaj MARIUS POPOVICI
Pe lotul 3 (Holdea – Ilia) vorbim despre circa 20 de kilometri de autostrada complet terminata, din 21,14 kilometri in total. Soferii de pe DN 68A intreaba, pe buna dreptate, care va fi data darii in exploatare a acetui lot. Raspunsul va fi dat de viteza pe care o va impune constructorul spaniol Comsa la finalizarea celor doua puncte de lucru neterminate.
La viitorul nod Holdea se lucreaza la ultimele excavatii pe sub noul pod de pe DN 68 A, fundatia autostrazii pe acesti ultimi 800-900 m este pe terminate, urmeaza balastul stabilizat si straturile de asfalt.
De la km 57-58 spre est, autostrada este gata, trecem pe sub doua ecoducte, apoi supratraversarea DN 68 A la nodul Grind, urmeaza podul peste Mures, demult terminat, si ajungem la capatul estic al lotului 3, la umlputura imensa de la podul CFR peste calea ferata dubla Arad – Deva, unde se pozeaza ultimii cm de pietris, urmeaza balastul stabilizat. Acest punct de lucru a insemnat marea provocare a ultimelor 8-9 luni si este in sfarsit finalizat.
La km 77,3 (nod Ilia) ajungem la cele doua giratorii, cu DN 7, demult in functiune, inclusiv cu iluminat nocturn.
Lot 3 km 77,6, Ilia
De aici trecem pe lotul 4, terminat pe 20 de kilometri din 22,14 kilometri in total, inclusiv cu marcajele aferente, de la km 77,3 (nodul Ilia) si pana la km 97,75 intersectia cu DN 76 Deva – Brad.
Detalii, pe Economica