Autostrada Lugoj – Deva: problema tunelurilor pentru ursi ar putea fi transata saptamana aceasta
Sefii de la Drumuri i-au invitat saptamâna aceasta la discutii pe reprezentantii Salini Impregilo, cel mai mare constructor italian, în vederea solutionarii problemei tunelurilor pentru ursi de pe lotul 2 al Autostrazii Lugoj – Deva. Mai exact, statul va decide daca aceste tuneluri vor fi sau nu construite dupa planurile facute de italieni, potrivit informatiilor ECONOMICA.NET.
Problema faimoaselor tuneluri pentru protectia ursilor de pe lotul 2 al Autostrazii Lugoj – Deva, aparuta inca de la finele lui 2013, ar putea fi transata saptamana aceasta.
Oficialii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) vor avea o discutie cu reprezentantii Salini Impregilo cu privire la proiectul tehnic realizat de catre acestia pentru construirea tunelurilor, a spus pentru ECONOMICA.NET Alin Serbanescu, purtatorul de cuvant al CNAIR.
Indiferent daca va fi acceptat sau nu proiectul tehnic al Salini pentru tuneluri, este exclusa incheierea unui act aditional cu italienii pentru construirea lor, a subliniat reprezentantul CNAIR.
Statul roman a atribuit in toamna lui 2013 contractul pentru proiectarea si executia lotului 2 din Autostrada Lugoj – Deva constructorului italian Salini Impregilo pentru suma de 562,73 milioane de lei, in baza acordului de mediu din 2010.
In decembrie 2013 a fost emis acordul de mediu revizuit, iar pe lotul 2 s-a impus construirea unor tuneluri pentru protectia mamiferelor mari. Costul acestor tuneluri, de peste 100 milioane de euro, ar dubla insa valoarea contractului semnat initial cu italienii. Prin urmare, statul este obligat prin lege sa reliciteze separat aceasta sectiune. Solutia incheierii unui act aditional cu italienii ar fi fost aplicabila doar daca valoarea lucrarilor crestea cu pana la 10%.
Pana la viitoarea licitatie separata a sectiunii tunelurilor pentru ursi, Salini Impregilo a realizat deja proiectul tehnic. Surse apropiate situatiei spun ca discutia cu cei de la CNAIR de saptamana aceasta vizeaza aplicabilitatatea solutiei propuse de Salini pentru constructia tunelurilor. Astfel, italienilor li s-ar cere o varianta cat mai prietenoasa cu mediul pentru realizarea tunelurilor, prin care ursii sa fie protejati inclusiv in perioada lucrarilor.
Detalii, pe Economica