Autostrada Transilvania, in pericol: Americanii de la Bechtel nu vor lucra nici in 2013
Peste 188 de milioane de lei este bugetul prevazut anul acesta pentru lucrarile la Autostrada Transilvania. Aceasta in conditiile in care numai datoriile catre compania Bechtel
Anul trecut, americanilor de la Bechtel li s-au promis sume importante pentru finalizarea lucrarilor la ultimul tronson din autostrada Transilvania, insa odata cu venirea la guvernare a USL, finantarile pentru acest proiect au fost reduse. Inca din luna mai 2012, Ovidiu Silaghi, ministrul Transporturilor de la acea vreme, spunea ca in visteria ministerului nu a gasit decat o mica parte din fondurile promise Bechtel.
Silaghi mentiona atunci ca va incerca la rectificarea bugetara din vara anului trecut sa obtina fonduri de la Finante pentru continuarea lucrarilor, insa acest lucru nu s-a intamplat. Astfel, americanii s-au vazut nevoiti sa paraseasca santierul, lucrarile nemaifiind continuate.
Acum, Ziua de Cluj informeaza ca sunt lucrari care au fost finalizate dar care inca nu au fost platite in totalitate. Conform declaratiilor sefului CANDNR de la finele anului trecut (noiembrie), statul roman ar mai fi avut de decontat firmei Bechtel peste 180 milioane de lei. El nu a precizat, insa, cat din suma aceasta implica lucrarile la sectorul Campia Turzii - Gilau si cat la sectorul Suplacu de Barcau - Bors, avand in vedere ca in proportie de 50%, Bechtel a reusit sa parcurga si traseul de pe acest ultim tronson.
Detalii, pe Capital