Autostrada Transilvania se face cu muncitori din Bangladesh. Constructorii se plang ca nu mai gasesc romani pentru lucrari
Desi ofera salarii mai mari, firmele de constructii tot nu reusesc sa gaseasca muncitori în România. Este cazul unui constructor de pe Autostrada Transilvania, care spune ca are deficit de 200 de angajati si este nevoit sa aduca muncitori din Bangladesh pentru finalizarea lucrarilor.
Constructorii de autostrazi din Romania se confrunta in continuare cu dificultati in gasirea de muncitori. In ciuda facilitatilor introduse de Guvern, romanii plecati sa lucreze in constructii in strainatate nu se intorc acasa, astfel ca marile firme apeleaza la forta de munca din Asia.
"Avem o mare problema cu gasirea de muncitori. Au plecat din tara si, odata stabiliti acolo cu familia, nu se mai intorc. Avem deficit de 200 de muncitori. Am adus oameni din Bangladesh", a spus pentru ECONOMICA.NET reprezentantul unui constructor de pe Autostrada Transilvania (A3).
Iar necesarul de muncitori in constructii va creste si mai mult in contextul in care vor fi deschise noi santiere de autostrazi. Ramane de vazut cu ce muncitori vor fi construite autostrazile Romaniei, in contextul in care cei din diaspora nu vor reveni in tara.
Firmele de constructii sunt obligate sa acorde salariu minim de 3.000 de lei brut (2.360 de lei net), potrivit Ordonantei de Urgenta nr. 114 din 2018. In jur de 150.000 de salariati din constructii ar castiga in jurul salariului minim din acest sector, a spus exclusiv pentru Economica.net Cristian Erbasu,vicepresedintele Federatiei Patronatelor Societatilor din Constructii (FPSC). Alti circa 150.000 de oameni din constructii incaseaza lunar salarii de peste 3.200 de lei "in mana", ne-a mai spus vicepresedintele FPSC.
Detalii, pe Economica