Ce nu stiu soferii despre reparatia pe RCA. Pandele, COTAR: Asiguratorii ofera service-ului comision dublu daca pune piese after market
Dupa ce ECONOMICA.NET a anuntat în premiera ca Protectia Consumatorului desfasoara controale ample la unitati service din toata tara, vicepresedintele COTAR, Florin Pandele, care este si proprietarul unui grup de service-uri, vine cu detalii privind modalitatea în care se desfasoara reparatiile în baza politelor RCA. Potrivit surei citate, multe service-uri sunt stimulate de firmele de asigurare sa accepte utilizarea de piese "after market" produse în China sau Taiwan, în locul unor componente originale.
Mai precis, detaliaza Pandele, comisionul de manipulare incasat de service este dublu sau chiar triplu, daca se utilizeaza piese din "after market", mai ieftine, dar de cele mai multe ori de o calitate mai proasta decat cele originale.
" Legal, in culpa sunt service-urile care accepta sa faca asa ceva, insa cel putin moral este in primul rand vina firmelor de asigurare. Din dorinta de a plati cat mai putin pentru reparatii pun in pericol siguranta soferilor. Service-urile mai mici, mai ales cele care sunt tinute de un contract cu asiguratorul in ceea ce priveste costul orei de manopera, nu au ce face si accepta sa foloseasca piese mai proaste pentru un comision mai bun, pentru a putea supravietui. Cel mai grav este ca pagubitul nu stie ce i se intampla", a spus Florin Pandele, pentru ECONOMICA.NET.
ECONOMICA.NET a scris, in exclusivitate, despre faptul ca Protectia Consumatorului desfasoara o ampla actiune de control la unitatile service, insa, din informatiile noastre, verificarea tipului de piese folosite la reparatiile RCA nu a fost printre obiective.
Detalii, pe Economica