Cea mai mare companie de condimente din lume, prezenta si in Romania, se bazeaza pe inteligenta artificiala pentru a dezvolta noi arome
McCormick & Company Inc, lider mondial pe piata de condimente, care în România detine brandul Kamis, apeleaza la inteligenta artificiala pentru a dezvolta noi retete si arome. Compania intentioneaza sa lanseze pe piata primul sau lot de produse asistate de AI la mijlocul acestui an.
Compania a colaborat cu IBM Research pentru a construi un sistem AI antrenat cu sute de milioane de date adunate in cateva decenii despre condimente si arome pentru a veni cu noi combinatii.
Linia amestecurilor de condimente, numita One, pentru prepararea meselor cu un singur fel de mancare, include arome precum puiul toscan, carnatii de New Orleans si bourbonul de porc.
Hamed Faridi, directorul in cadrul companiei, a declarat pentru CNN Business ca utilizarea AI reduce timpul de dezvoltare a produselor si ca intentioneaza sa utilizeze tehnologia pentru a ajuta la dezvoltarea tuturor produselor noi pana la sfarsitul anului 2021.
Aceasta nu este prima data cand AI a fost folosita pentru a imbunatati alimentele. Dar abia acum incepe sa devina o afacere serioasa. Producatorul de bere Carlsberg, de exemplu, utilizeaza senzori si machine learning pentru a prezice ce gust va avea berea.
In cazul companiei McCormick, sistemul AI a fost instruit pe baza datelor despre ingrendientele brute, formulele de condimente, vanzarile, previziunile privind tendintele pietei si testele consumatorilor. Acesta poate sugera formule (cum ar fi pentru un nou tip de condimente) pe care le prezice pentru a avea succes.
Faridi a spus ca dezvoltatorii companiei, majoritatea dintre acestia sunt oameni de stiinta alimentari, chimisti, ingineri chimici, nutritionisti sau bucatari prin formare, creeaza de obicei un produs nou, incepand cu o reteta de baza (de exemplu, sosul sau mustarul) formula de seminte la care adauga diverse ingrediente. Intregul proces poate dura de la doua saptamani la sase luni.
Faridi a adaugat ca utilizarea AI poate reduce timpul necesar pentru a crea un nou produs cu 70%.
AI nu numai ca acceseaza baza de date existenta a formulelor de mirodenii si a condimentelor brute, ci integreaza si datele de vanzari si de marketing, permitand companiei sa-si adapteze retetele la anumite regiuni demografice ale clientilor.
Deoarece obtinerea rapida a produselor pe piata poate fi o problema pentru toate tipurile de companii mari orientate catre consumatori, aceasta miscare are sens pentru Erin Lash, analist la Morningstar, care se ocupa de industria alimentara si de ingrijire personala.
Detalii, pe Economica