Cele mai noi sectiuni de autostrada din Romania: istoria zbuciumata a construirii loturilor 3 si 4 din Lugoj – Deva
S-a dat startul numaratorii inverse pâna la inaugurarea celor mai noi sectiuni de autostrada din România. În câteva zile, soferii vor putea circula pe loturile 3 si 4 din Autostrada Lugoj – Deva, a caror constructie a durat circa cinci ani. Afla dintr-un fotoreportaj ECONOMICA.NET "chinurile facerii" celor doua tronsoane care însumeaza 43 de kilometri de sosea de mare viteza.
"Citeam zilele trecute ca un articol bun incepe cu o gluma. Eu nu voi spune un banc, ci o metafora, afirmatia unui constructor de pe lotul 4: peste cateva zile va fi totul negru!".
Este vorba despre un dialog purtat cand in zona Dealului Liliecilor incepea asternerea celor trei straturi de asfalt.
Si, intr-adevar, astazi (sambata, 3 august - n.r) erau asternute cele trei straturi de asfalt. Se lucreaza la canalelele pluviale si drumul de serviciu de sub deal, pe luni – marti incepe marcajul orizontal in paralel cu montarea ultimilor parapeti si totul va fi gata. Probabil darea in functiune va fi in 12 – 15 august 2019.
Lotul 3 este integral terminat. La giratoriul Holdea trebuie doar inlaturati parapetii din beton.
Lot 3, nod Holdea, bretea de acces si iesire autostrada
In continuare voi prezenta punctul meu de vedere referitor la perioada lunga de executie a celor doua loturi, 3 si 4, de la Holdea la Ilia, respectiv de la Ilia la Soimus/Deva, un total de 43 de kilometri.
Departe de mine gandul de a-i apara pe cei doi constructori pentru cei cinci ani de executie, dar am totusi cateva detalii de prezentat.
Pe lotul 3 au fost intarzieri si din motive obiective – avize intarziate, proiectului i s-au adaugat doua ecoducte destul de pretentioase, dar si nodul Holdea (efortul de succes al societatii civile romanesti). Toate acestea se adauga unei mobilizari uneori insuficiente din partea constructorului.
Detalii, pe Economica