Cinci tineri romani fac statii de incarcare a masinilor electrice, langa Bucuresti. Au deschis business-ul din economiile proprii
E-mobility devine un concept care îsi face încet-încet loc si în România. Sesizând oportunitatea, cinci tineri au deschis, din banii lor de economii, o fabricuta de statii smart de încarcare a masinilor electrice „made in România" si deja au zeci de clienti.
Cine s-a plimbat pe la International Electric and Automation Show, targ de echipamente electrice si automatizari care a avut loc zilele trecute la Palatul Parlamentului, a vazut cu siguranta niste mici cutii galbene pe care scrie "plugpoint", langa care era amplasat un roll-up pe care scrie "Producem statii de incarcare in Romania".
"Da, sunt statii de incarcare fabricate de noi in Romania. Sunt si pentru acasa, si pentru strada, pentru benzinarii, centre comerciale", ne raspunde un tanar la primele intrebari, mirati fiind ca intr-o tara care importa masiv vechituri second-hand pe motorina, exista si oameni care au tupeu sa faca business in ceea ce la noi este inca aproape SF, dar in Vest este o prezenta aproape cotidiana: e-mobility.
Il cheama Alexandru Rogojinaru, este unul dintre fondatorii business-ului, si ne raspunde la toate intrebarile. "Suntem cinci parteneri, fosti colegi de scoala generala, si am deschis afacerea in 2017. A fost si pasiune, toti am terminat facultati din domeniu, inginerie auto, automatica si ne-am gandit ca este un domeniu care va avea viitor. Nu am luat banii de la banca, am pus economiile proprii, in total vreo 10.000 de euro". Toti au varste cuprinse intre 27 si 33 de ani.
Si merge?
"Am inceput cu partea comerciala in aprilie. Pana acum am vandut deja 20 de statii, o treime dintre ele pentru consumatori casnici, mici, iar restul pentru firme. Am vandut si catre benzinarii. Tinta este de 40 de statii pana la sfarsitul anului, putem sa o atingem. Am avea astfel o cifra de afaceri de 40.000 de euro. Nu speram inca la profit, macar sa ajungem pe zero. Asteptam sa creasca piata.
Avem statii cu puteri de la 3,7 KW la 43 KW. Cea mai ieftina este aceasta statie de perete-wallbox, are o putere de 3,7 KW kw, si costa 648 de euro fara TVA. iar cea mai scumpa este una de 44 KW, practic o statie dubla de 2x22 KW, de strada-streetbox, care poate alimenta simultan doua autoturisme, si care costa 1.887 de euro fara TVA. Statiile pot fi alimentate si la curent monofozat si la trifazic. Nu folosim componente din China, ci din Germania, nu e atat de mare diferenta de pret. Lucram cu un atelier din Galati, pentru carcase, sunt din aluminiu ca sa reziste afara- nu avea rost sa ne facem noi atelier de vopsitorie,-iar asamblarea o facem in localitatea 1 Decembrie din Ilfov", spune Rogojinaru.
Detalii, pe Economica