Cine a adus cea mai multa mancare din import in prima jumatate a anului - TOP 10
Ca si în prima parte a anului trecut, primii zece mari importatori de produse agro-alimentare au generat în 2019 în jur de 20% din valoarea totala a importurilor pe acest segment. Valoric, vorbim despre aproximativ 834 de milioane de euro, cu 9,5% mai mult decât în 2018 având în vedere ca anul acesta românii au consumat si mai mult de peste granite.
Retailerii germani Lidl si Kaufland, parte a aceluiasi grup Schwarz, continua sa domine clasamentul importatorilor de produse agro-alimentare, in prima jumatate a acestui an, indica datele Institutului National de Statistica furnizate ECONOMICA.NET.
Alaturi de alti opt jucatori pe piata agro-alimentara, dintre care si alti doi comercianti-Rewe si Metro Cash&Carry- cele doua companii au generat in perioada analizata importuri in valoare totala de aproximativ 833,8 milioane de euro, reprezentand 20,2% din valoarea totala a importurilor de produse agro-alimentare.
Fata de anul trecut, ponderea este usor diminuata (20,25 vs 20,4%), dar valoric putem vorbi de o majorare cu 9,5%, avand in vedere ca am importat produse agro-alimentare de peste 4,2 miliarde de euro fata de 3,7 miliarde de euro in prima jumatate a lui 2018.
Toti retailerii din clasament, dar cu precadere Kaufland, Lidl si Penny Market, sunt recunoscuti pentru politica lor de comercializare a brandurilor proprii, mare parte dintre ele produse peste granite.
Spre exemplu, dn datele termene.ro, Kaufland importa din state europene precum Germania, Austria, Franta, Bulgaria,Olanda, Polonia si Portugalia, dar si din state mai exotice precum Malaezia, Pakistan, Taiwan sau Vietnam. De asemenea, Lidl importa din Austria Belgia Bulgaria Cipru Croatia Danemarca Finlanda Franta Germania Grecia Irlanda Italia Lituania Luxemburg Marea Britanie Olanda Polonia Portugalia Republica Ceha Slovacia Slovenia Spania Suedia Ungaria.
Cargill urca trei pozitii, BAT ajunge in top trei
Suprizele anului vin insa din partea traderului de cereale Cargill Agricultura SRL, filiala locala a gigantului american cu acelasi nume, care a urcat trei pozitii pana pe locul patru, in timp ce producatorul american de ulei Bunge, proprietarul brandurilor Floriol si Unisol, a cazut de pe trei pe opt.
Detalii, pe Economica