Coface: piata articolelor de lux a crescut in 2018 cu 5%, la 1,2 trilioane de euro
Piata articolelor de lux a crescut în 2018 cu 5%, la 1,2 trilioane de euro, datorita consumului accelerat din China, cu o clasa de mijloc în crestere, consumatorii din China acoperând în prezent 33% din achizitiile globale de articole de lux si se preconizeaza sa atinga 46% din aceasta piata, arata un studiu Coface. Totodata, prognozele sunt optimiste pentru aceasta piata, în ciuda recesiunii economice globale asteptate, potrivit News.ro.
Potrivit acestuia, produsele contrafacute, comertul electronic, importanta consumatorilor din China reprezinta noi provocari pentru industria articolelor de lux, in contextul unei recesiuni economice globale, iar sanatatea acestei piete e strans legata de diversi factori globali.
"In ciuda presupusei raritati, sunt peste tot! Produsele de lux, de la sampanie la ceasuri, masini, bijuterii, articole haute couture si produse cosmetice, sunt etalate ostentativ in magazine, pe ecrane si in spatii publice, iar aceasta omniprezenta reflecta o sanatate economica care este uneori considerata insolenta in fata recesiunilor din alte industrii. Mult timp, piata articolelor de lux parea a fi o exceptie neafectata de recesiune. Cu toate acestea, lucrurile nu sunt atat de simple", arata studiul.
Articolele de lux sunt caracterizate in mod traditional de produse de inalta calitate, la un pret ridicat pentru ”putinii alesi” care doresc sa isi etaleze statutul social. Cultivand raritate si exceptionalitate, se adreseaza populatiei care se presupune ca poate face fata recesiunilor economice globale. Insa acest peisaj se schimba cu o noua populatie, care vrea sa isi etaleze succesul, potrivit News.ro.
Detalii, pe Economica