Comertul electronic, principalul motor al cresterii pietei depozitelor - studiu
Extinderea accelerata a retailului a determinat o evolutie puternic ascendenta a pietei depozitelor din România, iar comertul electronic este principalul motor al cresterii si schimbarii pentru piata depozitelor, conform unei analize realizate de Sînziana Pardhan, managing director al companiei P3 în România.
'Principalul motor al evolutiei pietei in ultimii trei ani a fost extinderea retailerilor pe baza unei cresteri accelerate a consumului. Desi Romania se afla in urma altor tari in ceea ce priveste comertul online, acest segment a crescut in ponderea vanzarilor totale de la 4% in 2016 la 5,6% anul trecut, potrivit GPEC. In plus, se estimeaza ca va creste pana la 10% pana in 2022. Odata ce un procent crescut din consum este transferat de la offline la online, segmentul logistic este un beneficiar direct al acestei transformari globale', a declarat Sinziana Pardhan.
Suprafata ocupata de comertul electronic din spatiile de depozitare este dificil de masurat cu precizie, deoarece cuprinde si o parte din cererea de depozitare a retailerilor traditionali care aloca din ce in ce mai mult spatiu din depozitele lor pentru segmentul de online, spatiu care nu este reflectat in statistici. Pe masura ce segmentul de online va atinge masa critica in afacerile retailerilor, acestia se vor orienta din ce in ce mai mult catre gestionarea in depozite separate a logisticii pentru online, lucru care le va asigura o eficienta operationala mai buna, sustine reprezentanta companiei P3 - investitor, proprietar, dezvoltator si manager pe termen lung de proprietati logistice.
In 2017, potrivit Colliers International, 47% din spatiul de depozitare a fost preluat de logistica, 17% de comertul cu amanuntul, 6% de comert electronic si 4% de FMCG.
Depozitarea pentru comertul electronic vine cu specificatiile si cerintele proprii - genereaza mai multa cerere pentru spatii de depozitare, acest tip de afacere solicita spatiu de depozitare estimat la pana de 3 ori mai mare decat retailul clasic, modifica tipul si specificatiile depozitelor, modifica cerintele locatiei (locatii apropiate de zonele urbane importante beneficiaza cel mai mult, deoarece apropierea de centrele mari de forta de munca este vitala).
Detalii, pe Economica