Compania de Drumuri are in continuare angajati in Serviciul de Concesiuni, desi in Romania nu se construieste nimic in concesiune
Noua organigrama a Companiei de Drumuri cuprinde 11 posturi la Serviciul Concesiuni, desi în România nu se deruleaza niciun proiect în concesiune. Mai mult, din declaratiile oficialilor de la Transporturi rezulta ca a fost îngropata ideea parteneriatului public-privat pentru realizarea proiectelor de infrastructura rutiera.
Desi proiectele in concesiune au fost abandonate unul dupa altul, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) continua sa aiba un Serviciu de Concesiuni. In cadrul acestui Serviciu exista 11 posturi, potrivit Organigramei pe 2017, publicata recent pe site-ul companiei.
Din cele trei proiecte in concesiune lansate de Compania de Drumuri, niciunul nu s-a concretizat pana acum.
Cel mai recent caz este cel al Centurii de sud a Capitalei la profil de autostrada (ringul 0), in lungime de 48 de kilometri, care ar urma sa fie trecuta pe fonduri europene. „Vom renunta la procedura de concesiune, de constructie in parteneriat public-privat, pentru ca din 2015 nu s-a desemnat niciun castigator. Anul acesta o scoatem la licitatie, proiect tehnic si executie, si o trecem pe POIM. Practic, aceasta bucata e veriga lipsa din Coridorul IV", a declarat ministrul Transporturilor Razvan Cuc, intr-un interviu pentru Romania Libera.
Construirea, finantarea, operarea si intretinerea Autostrazii de Centura Sud a Municipiului Bucuresti (km 52+770-km 100+765) fusese scoasa la pachet, in proiectul de concesiune, cu operarea si intretinerea autostrazilor Bucuresti – Constanta si Bucuresti – Pitesti. Valoarea proiectului era estimata la 9,06 miliarde de lei, fara TVA.
Detalii, pe Economica