Compania lui Niki Lauda lanseaza zboruri spre Bucuresti. Aeroportul din Viena atrage companiile low-cost dupa falimentul Air Berlin
Falimentul Air Berlin a lasat o gaura în buzunarul operatorului aeroportului din Viena, care sustine acum expansiunea operatorilor low-cost în tarile din Estul Europei, în încercarea de a genera crestere pe termen lung.
Aeroportul din Viena a experimentat o revolutie in traficul de pasageri, atat in ceea ce priveste cresterea, cat si compozitia. Peste 24 de milionae de pasageri au calatorit prin aeroportul din Viena, dupa ani in care a stagnat la 22-23 de milionae de pasageri. Iar acest lucru s-a intamplat exact in anul in care companiile aeriene Fly Niki si Air Berlin si-au incetat operatiunile.
Locul lasat liber trebuie ocupat. Iar operatorul austriac, care concureaza cu aeroporturile din Munhen, Zurich si Frankfurt, si-a crescut eforturile in incercarea de a capitaliza apropropierea de estul Europei, dupa ce caderea Air Berlin i-a sters o mare parte din venituri. Subsidiara Air Berlin, Fly Niki genera 15% traficul de pe aeroportul vienez.
Pentru a atrage noi companii, aeroportul a introdus un program de stimulete, care a fost foarte bine primit de companiile low-cost, spune Julian Jaeger, unul dintre directorii executivi, citat de Reuters.
Astfel, companiile low-cost beneficiaza de reduceri la taxele de aeroport pe o perioada de la trei la cinci ani, oferite pentru anumite volume si rute noi.
"Nu am fi putut compensa pierderea Air Berlin fara aceste stimulente. Sunt convins ca vom vedea crestere puternica anul acesta, dar si anul viitor", a mai spus oficialul aeroportului pentru Reuters. Operatorul aeroportului estimeaza pentru acest an o crestere de 16,5% a profitului, la 148 milioane de euro.
Wizz Air si Ryaniar si-au asigurat zboruri din Viena
Iar companiile low-cost lanseaza si cresc zborurile pe rutele din Viena. Este vorba de easyJet, divizia low-cost a Lufthansa, Eurowings si divizia low-cost din cadrul grupului IAG, Vueling.
Wizz Air este o companie nou-intrata pe lista operatorilor de pe aeroportul din Viena. La inceputul acestui an, Wizz a anuntat deschiderea unei baze prin alocarea unei aeronave Airbus A320 in iunie, care va fi urmata de alocarea a altor doua aeronave Aribus A321 in noiembrie. De aici, operatorul low-cost va opera zboruri spre 17 rute noi, una dintre ele fiind cea spre Cluj-Napoca. Ramane de vazut daca Wizz va intra si cu zboruri pe ruta Viena-Bucuresti, pe care in prezent ofera zboruri doar Tarom si Austrian Airlines.
Detalii, pe Economica