Continental: In sase ani, producatorii auto germani nu vor mai dezvolta noi motoare cu combustie
Este putin probabil ca producatorii auto germani sa dezvolte noi motoare cu combustie în sase ani deoarece îsi concentreaza investitiile în domeniul vehiculelor electrice si fara sofer, a afirmat joi Wolfgang Schaefer, directorul financiar al Continental AG, al doilea mare producator european de componente auto si anvelope, transmit DPA, Reuters si Automotive News.
Companii cum ar fi Volkswagen, Daimler si BMW se confrunta cu presiuni pentru reducerea emisiilor motoarelor diesel, in urma scandalului emisiilor (Dieselgate).
Miercuri, mai multi ministri si directori ai unor companii auto germane s-au intalnit pentru a gasi metode prin care sa se reduca poluarea in orase, sa fie eliminate interdictiile care vizeaza autovehiculele diesel si sa reabiliteze reputatia industriei auto germane. De asemenea, acordul de miercuri include infiintarea unui fond care va promova un transport sustenabil in orase si subventii pentru cei care renunta la vehiculele diesel mai vechi.
Producatorii auto Volkswagen, Daimler si BMW au acceptat sa actualizeze in Germania sistemele software la 5,3 milioane de vehicule diesel, pentru a reduce nivelul poluarii. Costurile sunt estimate la cel putin 500 de milioane de euro (592 de milioane de dolari),
Continental, care produce regulatoare de motoare diesel pentru evacuarea gazelor de esapament si senzori pentru masurarea nivelului de oxid de azot, se asteapta ca din 2023 firmele auto germane sa renunte la eforturile de a dezvolta noi motoare cu combustie.
'Va fi dezvoltata din nou o noua generatie de motoare cu combustie dar dupa aceea, aproximativ in jurul anului 2023, nu vor fi mai fi dezvoltate altele deoarece nu se justifica din punct de vedere economic deoarece accentul se va pune pe vehiculele electrice si fara sofer', a explicat Wolfgang Schaefer.
Detalii, pe Economica