Cu 15 cm mai late: povestea trista a trenurilor olandeze care n-au mai ajuns in Romania
Ultimele trenuri diesel ale Cailor Ferate Olandeze, care ar fi trebuit sa ajunga în România înca de anul trecut, au fost repuse acum în posesia olandezilor. Masura dispusa de instanta olandeza este însa una provizorie, necesara pentru ca trenurile sa fie mutate în alta parte în Tara Lalelor, din motive de interes national. Ramâne de vazut daca în final cumparatorul român le va mai recupera si va reusi sa le aduca în tara.
Dupa ce in urma cu doi ani a cumparat ultimele trenuri diesel care au circulat in Olanda, operatorul privat Ferotrans Iasi a ramas fara ele.
Si asta pentru ca o instanta din Utrecht, Olanda, a admis cererea vanzatorului Caile Ferate Olandeze - Nederlandse Spoorwegen (NS), de reintrare in posesia trenurilor, potrivit presei din Tara Lalelelor.
Surse apropiate Ferotrans Iasi au spus pentru ECONOMICA.NET ca aceasta decizie este una provizorie si ca va fi atacata mai departe de catre operatorul roman.
Potrivit lor, masura a fost dispusa pentru ca trenurile sa fie mutate in alta parte, intrucat locul unde sunt depozitate acum in Olanda urmeaza sa fie reabilitat. Mai mult, operatorul roman poate oricand sa puna sechestru pe aceste trenuri pana la finalizarea procesului, daca doreste, au mai spus sursele noastre.
Acestea au explicat si motivul pentru care trenurile nu au putut fi aduse in Romania. Mai exact, trenurile diesel Buffalo, facute special de producatorul german Talbot pentru caile ferate olandeze, sunt cu 15 centimetri mai late decat cele obisnuite si intra in categoria de transport exceptional.
Refuzat de patru ori la transport prin Germania
Iar pentru trenurile unicat in Europa, operatorul roman avea nevoie de documentatie ampla de la olandezi pentru a le transporta inclusiv prin Germania, tara lor de provenienta. Pentru ca aceasta documentatie nu i-a fost furnizata de catre olandezi, operatorului roman i-a fost refuzat de patru ori permisul de tranzit pe caile ferate germane, explica sursele.
Detalii, pe Economica