Cu Bechtel era mai ieftin: Autostrada Transilvania a ajuns sa coste de doua ori mai mult decat scria in contractul cu americanii
Autostrada Transilvania costa acum 24,85 milioane de lei (circa 5,3 miliarde de euro), aproape dublu fata de valoarea contractului cu Bechtel, de 2,8 miliarde de euro. Din cei 416 kilometri ai proiectului gigant au fost dati în trafic pâna acum 75 de kilometri.
Valoarea totala a investitiei in Autostrada Brasov – Targu Mures – Cluj – Oradea se ridica la 29,54 miliarde de lei, din care lucrarile de constructie reprezinta 24,85 miliarde de lei, potrivit noilor indicatori tehnico - economici ai proiectului ce urmeaza sa fie aprobati in Guvern.
Constructia autostrazii de la Brasov la Oradea, cunoscuta ca Autostrada Transilvania, costa in contractul cu americanii de la Bechtel 2,8 miliarde de euro, potrivit CV-ului actualului sef al Companiei de Autostrazi, Sorin Scarlat.
De ce s-a dublat costul constructiei
Pe langa faptul ca indicatorii initiali erau vechi de 16 ani, cresterea costului constructiei autostrazii se poate explica si prin modificarile aduse proiectului de-a lungul timpului. Printre acestea se numara si Tunelul Meses, care va fi cel mai lung tunel de autostrada din Romania si a carui constructie nu era prevazuta in studiul de fezabilitate din 2003.
Printre factorii care au mai dus la dublarea costului de constructie se numara cresterea pretului la materiale, cu mana de lucru si logistica, au explicat pentru ECONOMICA.NET reprezentantii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Ei adauga ca si scumpirea carburantilor a angrentat la randul sau costuri suplimentare, inclusiv cu relocarea retelelor de utilitati.
Detalii, pe Economica