Cum a pierdut Astra Vagoane Calatori un contract de peste 1 miliard de euro pentru livrarea de vagoane in Egipt
Caile Ferate Egiptene (ENR) au atribuit un contract de peste 1 miliard de euro pentru furnizarea 1.300 de vagoane de calatori unui consortiu ruso-ungar. De acest contract a fost interesata si compania româneasca Astra Vagoane Calatori, care s-a retras însa din cursa înca de anul trecut.
Transmashholding, un consorțiu ruso – ungar, a câştigat contractul pentru livrarea a 1.300 de vagoane de călători în Egipt, potrivit unui anunţ al producătorului rus de material rulant Transmashholding, citat de publicaţia HungaryToday.hu.
În valoare de peste 1 miliard de euro, acesta este cel mai mare contract din istoria căilor ferate egiptene. Proiectul este susținut de guvernele Egiptului, Ungariei și Rusiei. Jumătate din vagoane urmează să fie produse la fabrica Dunakeszi Jarmujavito Kft. din Ungaria, iar restul în Rusia, la fabrica de vagoane de călători Tver Carriage Works (TVZ), parte a grupului Transmashholding.
Consorţiul ruso – ungar a câștigat contractul pe cinci ani în urma unei licitații lansate în 2017, învingând companii din China, Italia, India și România.
Din România a participat producătorul Astra Vagoane Călători, a confirmat pentru ECONOMICA.NET Gheorghe Sîrbu, directorul general al companiei.
El a explicat că producătorul român s-a retras însă din competiţie încă de anul trecut, când organizatorii licitaţiei au cerut ca ofertele să fie la „cheie", adică să includă şi componenta de finanţare. Oferta câştigătoare a avut finanţare din partea guvernului rus, în vreme ce Astra Vagoane Călători nu a beneficiat de un suport similar din partea autorităţilor române.
Detalii, pe Economica