Cum a schimbat pandemia piata de roboti casnici

Robotii care îndeplinesc diferite activitati casnice încep sa fie tot mai prezenti, iar pandemia COVID-19 a impus una dintre cele mai mari cresteri pe piata de roboti pentru consumatori, deoarece oamenii au petrecut mai mult timp acasa si au investit în aparate care le fac viata mai simpla. Firma globala de consultanta ABI Research constata ca piata robotilor de consum a generat venituri de 10,4 miliarde de dolari în 2020, în crestere cu 448 milioane de dolari, sau cu 4,3% în plus fata de estimarile pre-pandemie.
Robotica consumatorilor este o ramura a tehnologiei care se ocupa de roboti care pot lucra in coordonare cu oamenii si ii pot ajuta cu sarcinile lor de zi cu zi. Acesti roboti folosesc senzori si alte interfete pentru a comunica cu mediul fizic. Sunt masini programabile si sunt disponibile in forme autonome sau semi-autonome.
Robotii personali si casnici, produsi pentru marele public, sunt reprezentati in principal de robotii pentru intretinerea locuintei. Acestia includ roboti pentru curatenie cu vacuum si pentru pardoseli, roboti pentru tunderea ierbii, roboti de spalat ferestrele sau roboti distractivi si educationali.
In ciuda unui impact negativ initial asupra productiei si a livrarilor la debutul pandemiei, furnizorii de asistenta medicala la domiciliu, inclusiv iRobot si Ecovacs, printre altii, au inregistrat rezultate puternice in trimestrele trei si patru, ceea ce au redus mult efectul impactului initial.
Pandemia a dus la o schimbare a comportamentului consumatorilor, care au inversat cheltuielile de la investitii in afara casei la cele in interiorul acesteia. Accentul suplimentar a fost pus pe curatenie si sanatate in casa, iar izolarea sociala pentru multi, a adus in mod similar un interes mai mare, atractie si cheltuieli in multe segmente ale roboticii pentru publicul larg.
Detalii, pe Economica