Cum arata masinile viitorului
Conceptele care au tinut capul de afis la editia de anul trecut a Salonului Auto de la Paris au oferit o perspectiva a viitoarelor modele de serie atat prin temele de design, cat si prin propulsiile majoritar hibride.
Pornim cu divizia rationala a conceptelor de la Paris, care ofera cifre de consum aproape incredibile. În acest sens, un record de economie a stabilit conceptul Renault EOLAB, care epuizeaza doar un litru de benzina la 100 km. Propulsia sa hibrida este compusa dintr-un motor pe benzina de 999 cmc care dezvolta 57 kW si un motor electric de 50 kW. Renault intentioneaza sa implementeze acest sistem de propulsie hibrida în noua sa gama de modele pâna în 2020, EOLAB facând parte din proiectul constructorului francez de asigurare a unui consum de 2 litri pentru modelele de serie. Masina are un coeficient aerodinamic foarte bun, este cu 400 de kilograme mai usoara decât un model de clasa mica si poate parcurge distante de pâna la 60 km în regim de emisii zero, cu viteze de maximum 120 km/h. Pentru obtinerea unor mase cât mai scazute, Renault a apelat la parteneri specializati. Componentele din magneziu provin de la compania coreeana Posco, sistemul de frânare usor de la Continental, anvelopele de la Michelin, iar sticla pentru suprafetele vitrate de la Saint-Gobain.
Volkswagen a pornit tot de la un model care consuma putin sub 1 litru (0,9 l/100 km), futuristul XL1, dar i-a transplantat cel mai puternic motor V2, preluat de la motocicleta Ducati 1199 Superleggera.
Detalii, pe Capital