Cum ne pacalesc marile magazine
Protectia Consumatorului amendeaza periodic marii retaileri pentru promotii mincinoase. Inspectorii au gasit rafturi bio fara produse bio si pachete promotionale false. Campaniile cu alimente „semi-expirate“ devin moda
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) descopera periodic si constant incalcari ale legii in promotiile desfasurate de marii comercianti din Romania. Din datele furnizate Capital de catre ANPC, rezulta ca fiecare control tematic scoate la iveala nereguli, fie ca e vorba de Cora, Carrefour, Real, Billa, Mega Image, Metro sau Lidl. Zonele cele mai „fiebinti“ vizeaza produsele alimentare care, de altfel, aduc si grosul vanzarilor in hipermarketuri si supermarketuri. Reprezenantii Autoritatii spun ca, la ultimul control efectuat la finele lunii iunie au fost amendati mai toti marii retaileri, iar de-a lungul timpului toti, fara exceptie. Reprezentantii comerciantilor, pe de alta parte, adopta o pozitie mai mult decat rezervata. In fapt, unii dintre ei nici nu au putut fi contactati pentru explicatii, in ciuda insistentelor noastre. Cei care au raspuns au facut-o mai mult de forma, livrandu-ne, deloc intamplator, explicatii aproape identice.
Detalii, pe Capital