Cum s-au prabusit regii asfaltului
La inceputul crizei averea cumulata a celor sase “regi ai asfaltului” depasea 600 de milioane de euro. Acum trei dintre ei s-au clasat sub pragul minim de intrare in TOP 300, iar ceilalti trei au ajuns cu firmele in insolventa si cu averile injumatatite
Ani la rând s-au clasat pe locuri importante în elita businessului românesc, însa criza economica si-a pus grav amprenta asupra afacerilor derulate de cei sase “regi ai asfaltului”. Cum s-a ajuns în aceasta situatie? O explicatie simpla este ca afacerile cu statul sunt si muma, dar si ciuma. Toate cele sase firme-fanion în domeniul constructiei de autostrazi si reabilitarilor de drumuri obtineau “contracte grase” de la autoritati si institutii de stat. De îndata ce România a intrat în rândul statelor europene, conditiile de participare la licitatii s-au modificat, astfel ca si regii asfaltului au avut de suferit. Pe lânga ei, mii de angajati au ramas fara loc de munca, iar mare parte dintre ei au salarii restante de recuperat ca urmare a intrarii firmelor în insolventa. Problemele cu legea i-a trimis dupa gratii pe unii dintre cei sase oameni de afaceri.
Detalii, pe Capital