Cum va arata comertul alimentar peste trei ani. Suntem ultimii din Centrul si Estul Europei la cheltuieli
România este ultimul dintre statele Est Europene în ceea ce priveste sumele medii cheltuie pentru alimente, bugetul mediu al românilor fiind aproape la jumatate fata de cel al cehilor. Urmatorii trei ani ne vor gasi cheltuind mai mult din fata calculatorului sau din magazinul de lânga casa.
Un roman consuma in medie pentru alimente 984 de euro pe an, arata studiul "Grocery retail in Romania 2018" realizat de compania de cercetare PMR care plaseaza Romania pe ultimul loc intre statele din Centrul si Estul Europei (Bulgaria, Cehia, Ungaria, Slovacia) din acest punct de vedere. Viitorul suna insa bine pentru retailerii care se adapteaza la tehnologia viitorului si a celor aflati in proximitatea cartierelor rezidentiale, consumul fiind pe un trend ascendent. "Consumatorii slovaci au cheltuit 1720 de euro pe produse alimentare in 2018, cel mai mult din CE. Cea mai mare crestere a fost insa inregistrata in Romania, unde cresterea consumului gospodariilor a fost propulsata de situatia favorabila pe piata muncii si reducerea impozitelor, in timp ce cea mai mica crestere a avut loc in Slovacia si Republica Ceha. Se asteapta ca aceasta tendinta sa continue in urmatorii ani, iar tarile cu putere de cumparare mai mica (Romania, Bulgaria) le vor prinde dn urma pe cele unde se cheltuieste cel mai mult (Republica Ceha, Slovacia)", au declarat pentru ECONOMICA.NET analistii PMR.
Comertul online va fi la putere
Acestia estimeaza ca in urmatorii 3 ani, in afara de cresterea pietei comertului alimentar estimat pentru 2018 la 89 de miliarde de lei, retailerii vor putea profita de expansiunea comertului online. "Canalul de internet va continua sa creasca cu 21,2% in medie intre 2019 si 2022, sustinut de o populatie extinsa de e-shoppers. Vanzarile pe Internet au castigat popularitate in Romania, mai ales ca magazinele online atrag clientii prin afisarea unor preturi mai atractive decat cele gasite in magazinele fizice. Pe de alta parte, in ultimii ani, unii jucatori de top au lansat propriile magazinele lor online, iar dezvoltarea operatiunilor de internet de catre jucatori de top este de asteptat sa fie un factor care influenteaza puternic cresterea canalului, explica specialistii PMR.
Detalii, pe Economica