Cum va functiona termoficarea Bucurestiului la iarna, cu doua milioane de litri de apa pierdute la fiecare ora?
În conditiile în care iarna trecuta au avut loc în reteaua RADET 3.500 de avarii, iar pierderile enorme din retea necesita debite de apa de adaos aproape de limita de avarie, am pus întrebarea daca va functiona macar ca anul trecut termoficarea în aceasta iarna.
“Debitul de apa de adaos de 2.000 de tone pe ora este unul pe care Elcen nu il poate sustine foarte mult timp. Contractul nostru cu RADET este de pana la 1.900 e tone. Putem sustine si 2.000 de tone si un un pic dar nu pentru multa vreme. Este adevarat ca anul trecut au si fost varfuri de 2.000 de tone. Suntem in zona periculoasa”, a declarant administratorul special al Electrocentrale Bucuresti, Claudiu Cretu, prezent la o dezbatere pe tema termoficarii organizata de Expert Forum, raspunzand unei intrebari din partea noastra.
Precizarea este extrem de importanta in contextul intrarii in sezonul rece, in conditiile in care iarna trecuta au fost peste 3.500 de avarii in reteaua RADET, iar in acest an specialistii spun ca situatia ar putea fi la fel de rea, daca nu chiar mai rea.
Debitul de apa de adaos reprezinta de fapt pierderea din reteaua RADET, care trebuie apoi inlocuita. Ele au ajuns, iarna trecuta, la 2.000 de tone pe ora ( doua milioane de litri de apa pe ora), apa care se scurge din conductele vechi ale RADET in pamant. Acest parametru s-a degradat foarte repede, in conditiile in care, in 2016, debitul era de doar 1.200 de tone.
In conditiile in care in acest an a inceput sa se vorbeasca tot mai des despre acest indicator, am scris, chiar saptamana trecuta un text in care explicam pe larg situatia si de ce exista o limita tehnica, de avarie, a acestui parametru, care, daca este depasita, fie poate opri alimentarea orasului, in mai multe zone, fie distruge echipamentele.
Coincidenta sau nu, dupa publicarea acelui text, RADET a scos de pe site informatiile legate de debitul de apa de adaos, pe care le publica in fiecare zi.
Teama ca reteaua RADET va suferi avarii majore si in acest an survine pentru ca, in 2019 nu s-au facut modernizari ale retelei, ci doar reparatii, pe trasee foarte scurte, care nu rezolva problema. Gabriel Dumitrascu, fost director general al RADET, a explicat: “Au demarat sase santiere de asa-zisa modernizare a retelei de transport, cate unul in fiecare sector. Sunt de fapt carpeli, reparatii punctuale, cand era nevoie de modernizare. Nu obtii niciun avantaj. Un tronson intre doua puncte de separare are 3 kilometri. Repari cate 400 de metri la capete, dar cu cei 1.200 de metri de la mijoc ce ai facut? Decat sa faci sase santiere, mai bine deschizi unul singur, astfel incat pe acel tronson modernizat sa fie atinsa performanta tehnica si calitativa”.
Detalii, pe Economica