Daniel Mereuta, director general Optima: Pentru o tara de dimensiunea Romaniei, orasele medii si mici sunt foarte slab dezvoltate
Economica va prezinta un interviu cu Daniel Mereuta, director general al companiei cu capital românesc Optima, parte a grupului specializata în servicii pentru afaceri, sau, cum nu le mai place celor din industrie sa spuna, call center. Aflati ce presupune sa operezi o astfel de afacere, cât sunt salariile, care sunt cele mai mari probleme si multe altele din interviul care urmeaza.
Compania Optima a fost infiintata in 2010 si are sediul in Bucuresti, fiind membra in Association of Business Service Leaders (ABSL). In prezent, in Optima activeaza aproape 400 de angajati in centrele din Bucuresti, Iasi si Brasov. Optima face parte din Grupul Next Capital, cu afaceri in factoring, cumparare si recuperare de creante si real-estate, cu o valoare anuala a finantarilor de peste 50 de milioane de euro. Grupul Next Capital are actionariat majoritar romanesc si minoritar fondul de investitii britanic North Bridge Capital Partners.
Va prezentam, in continuare, un interviu luat de ECONOMICA.NET directorului general Optima, Daniel Mereuta.
Economica: Buna ziua. Ne puteti spune cateva cuvinte despre afacerile Optima?
Daniel Mereuta: Optima este o companie de outsourcing, servicii de afaceri, cum se numesc, in general, mai nou - business services -, o companie de talie medie, aproape 400 de angajati in curand, si trei birouri - Bucuresti, Iasi si Brasov. Bucuresti e cel mai vechi, de trei ani, si Brasov de un an si un pic.
Economica: Care este profilul clientilor Optima?
Daniel Mereuta: Avem clienti din industria de telecomunicatii, utilitati si servicii financiare. Clientul tipic pentru Optima este o companie multinationala, care are la randul ei foarte multi clienti, consumatori, utilizatori (spre exemplu telefonia mobila sau energia electrica).
Pentru ei, in general noi oferim servicii din zona de customer operations (operatiuni clienti - n.r.), dar noi suntem foarte axati pe zona de vanzari, insemnand atat vanzari indirecte, telesales, telemarketing, cat si vanzari directe pe teren.
Economica: Ce presupune sa lucrezi in aceasta companie?
Daniel Mereuta: Avem opt ani de zile de cand suntem infiintati, este o companie romaneasca, cu capital majoritar romanesc. Media de varsta a colegilor este de 25-26 de ani. Nu este o munca grea, dupa parerea mea, dar e una destul de intensa, pentru ca noi fiind axati pe zona de vanzari, spre deosebire de, spre exemplu, call centere mai traditionale, care sunt pe zona de gestionare apeluri, solicitari, la noi e foarte intensa zona asta de vanzari, target-urile sunt destul de dificile si e un dinamism perpetuu, adica se termina luna, incepe alta, o iei de la capat.
Economica: Personal, considerati ca pentru un tanar care ar vrea sa se angajeze aici ar fi un loc de munca decent?
Daniel Mereuta: Dupa parerea mea, e un job bun, ramane un job bun, ca acum 10-15 ani, mai ales pentru cei fara experienta pentru ca iti dezvolta categoric abilitati de comunicare, oarecare negociere, bun, nu vand ei aici nu stiu ce servicii complicate, dar, totusi, principiile sunt aceleasi: trebuie sa negociezi, sa tratezi obiectii, sa identifici nevoi si asa mai departe.
Economica: Cum merg afacerile companiei?
Daniel Mereuta: Avem o crestere buna, foarte buna, as spune eu. Adica in fiecare an crestem cam cu 20-25%, suntem profitabili in fiecare an, ceea ce poate e o mandrie personala, dar pentru o companie romaneasca in domeniul asta nu e foarte usor, e un domeniu total dominat de multinationale. Companiile romanesti similare ca dimensiune si servicii le numeri pe degete, vorbim sub cinci.
Din acest motiv spun, cresterea este una buna, mai ales ca e o crestere organica: noi nu am facut achizitii de companii, pur si simplu am crescut organic adaugand clienti, oameni si eficientizandu-ne operatiunile.
Detalii, pe Economica