Home / Stiri financiare / De ce nu are Bucurestiul o artera comerciala precum marile capitale europene si de ce fug retailerii din Centrul Vechi

De ce nu are Bucurestiul o artera comerciala precum marile capitale europene si de ce fug retailerii din Centrul Vechi

De ce nu are Bucurestiul o artera comerciala precum marile capitale europene si de ce fug retailerii din Centrul Vechi

Românii petrec cu 20% mai mult timp în malluri decât locuitorii altor tari. Iar dezinteresul proprietarilor pentru renovarea cladirilor istorice a facut ca Bucurestiul sa nu aiba o strada comerciala, asa cum gasim la Viena - Mariahilfer Strasse, sau la Budapesta - Vaci, acolo unde turistii români îsi fac cumparaturile în vacanta. 

Incendiul din 2015 din Colectiv a dus la inchiderea mai multor magazine care functionau in cladiri periculoase de pe Bulevardul Magheru, Calea Victoriei, iar restaurante si baruri din Centrul Vechi au tras obloanele. O mare parte dintre retailerii cu magazine pe una dintre cele mai vechi artere comerciale din Bucuresti s-a mutat in malluri sau au cautat noi sedii in cladiri fara probleme.

Iar cel mai recent loc de unde fug retailerii este Centrul Vechi, unde se pare ca pariul nu a fost unul de succes. Deschis in urma cu sapte ani, Adidas si-a inchis magazinul, iar H&M, care a deschis in 2013 un magazin pe Lipscani, va inchide in curand aceasta unitate. 

De ce fug retailerii de Centrul Vechi 

Centrul Vechi e plin de restaurante, baruri, cafenele. Putini retaileri au atacat insa si aceasta zona in ultimii ani. Printre ei, Cato sau Penti. Spre exemplu, turcii de la Koton au cumparat o cladire in Centrul Vechi, in care au investit cinci milioane de euro si unde au deschis un magazin. Majoritatea clientilor insa, percep aceasta zona ca fiind o destinatie de distractie, si nu una de shopping, este de parere Dana Radoveneanu, senior consultant, retail agency in cadrul Cushman & Wakefield Echinox.

Problema principala a lipsei unui vad pentru shopping este data de lipsa unor spatii care sa corespunda cererilor marilor retaileri. Astfel, formarea unor aglomerari de magazine care sa transforme zona si ȋntr-o destinatie de retail de fashion devine imposibila.

"Nefiind dezvoltat un pol de retaileri ȋn Centrul Vechi al Capitalei, clientii prefera mall-urile, ȋn care gasesc deopotriva o diversitate de branduri si concepte", mai spune Radoveneanu. 

Corina Stamate, center manager in cadrul JLL Romania spune ca traficul zonei este concentrat preponderent seara spre noaptea, ceea ce influenteaza nivelul cumparaturilor din Centrul Vechi. "In mentalul colectiv, zona este un hub al distractiei, al iesirilor in oras, nefiind asociat cu o zona de promenada, de cumparaturi pe timpul zilei", mai spune Stamate. 

De ce nu are si Bucurestiul o Mariahilfer Strasse 

Bulevardul Republicii din Brasov este o artera comerciala, unde retailerii au indraznit sa-si deschida magazine, completate de restaurantele si terasele de pe artera pietonala. 

"Orasele mari din centrul si vestul tarii beneficiaza de un plan urbanistic diferit, cu piatete si alei pietonale marginite de cladiri istorice deosebite, administratiile locale fiind mult mai active ȋn dezvoltarea infrastructurii si reamenajarea zonelor centrale, ȋn special ȋn Oradea si Cluj", ne-a mai declarat Dana Radoveneanu, consultantul Cushman.


Detalii, pe Economica

vineri, 07 septembrie 2018, 254 afisari

Curs BNR vineri, 22 noiembrie 2024

1 EUR4.9759 RON
1 USD 4.7742 RON

Evolutia Euro in ultimele 7 zile

Convertor valutar BNR

=
Rezultat + TVA (RON):
TVA 19% (RON):
Convertor valutar avansat

Cursul mediu pe 3 luni

August Septembrie Octombrie
Euro 4,9765 4,9743 4,9748
USD 4,5199 4,4780 4,5615

Cel mai bun curs la banci

1 EUR = 5.0200 RON
la Credit Europe Bank
1 USD = 4.8100 RON
la Credit Europe Bank
valabil pentru cumparare, la 11.01
Curs valutar banci

Convertor valutar banci

Creditare

Stiri financiare

Citeste toate stirile Codul fiscal

Promotii banci

Vezi toate promotiile