De ce se tem producatorii auto europeni de Hyundai
Ascensiunea marcilor coreene in Europa a fost privita mai intai cu ingaduinta de marile grupuri locale. A urmat surprinderea, si apoi, teama. Hyundai a devenit un brand demn de luat in seama
Nu sunt putini jurnalistii care, aflandu-se la standul Hyundai de la Frankurt Motor Show 2011, au avut supriza de a il vedea pe seful Volkswagen, Martin Winterkorn, urcand la bordul unui i30 pentru a verifica imbinarile si calitatea materialelor. Ba mai mult chiar, dupa cateva minute, oficialul si-a chemat un subaltern pentru a-l intreba cum e posibil ca reglarea pe verticala sau orizontala a volanului sa nu faca zgomote. „BMW nu a putut face asta. Nici noi. Ei cum au putut?“, a intrebat deranjat Winterkorn. Raspunsul? „Am gasit si noi o solutie, dar e prea scumpa“.
Aceasta intamplare reflecta cat se poate de clar ce inseamna acum pentru marii constructori europeni un brand care, in 1977, exporta primele 300 de unitati catre Europa.
Detalii, pe Capital