De ce sunt scumpi carburantii in Romania. INTERVIU cu Radu Caprau, director downstream oil Petrom
Radu Caprau, directorul diviziei Downstream Oil al OMV Petrom, vorbeste, pentru cititorii ECONOMICA.NET despre preturile carburantilor, despre cresterea dependentei de importurile de petrol, despre reteaua de depozite si pozitionarea pe piata si evolutia viitoare a retelei de benzinarii a companiei.
Ati anuntat finalizarea depozitului de la Arad si, totodata, finalizarea programului de optimizare a infrastructurii de depozitare. De ce a fost necesar acest program, in care ati investit 145 de milioane de euro si cum se va reflecta in activitatea companiei, atat din punct de vedere operational, cat si financiar?
Cand ma intrebati de ce au fost necesare investitii de 145 de milioane de euro in modernizarea infrastructurii de depozitare, nu pot sa nu ma raportez la perioada de acum 20 de ani, cand mi-am inceput cariera in domeniu. Romania avea o infrastructura deficitara in domeniul carburantilor si suferea din lipsa investitiilor din perioada comunista si post-comunista. Cateva cuvinte care ar descrie situatia de atunci: o retea care nu putea raspunde nevoii de consum, cu foarte multe depozite vechi, de capacitate mica, cu mari probleme de integritate structurala si care se bazau pe operatiuni manuale, ne-automatizate.
Strategia noastra a fost sa ne concentram logistica in principal in sase depozite care sa acopere intreg teritoriul Romaniei – doua in zona de Est, doua in zona de Vest si doua in zona de Sud. Investitiile au ajuns la 145 de milioane pentru ca, pe de-o parte, vorbim de o infrastructura de depozitare de mare capacitate (119.000 de metri cubi in total), iar pe de alta parte, in OMV Petrom s-au implementat cele mai performate tehnologii disponibile la nivel international. De exemplu: sisteme automatizate de gestiune, livrarea automatizata a carburantilor in cisterne si evident, sisteme de top pentru protectia impotriva incendiilor si pentru reducerea impactului asupra mediului.
Avem in Romania aproape 6,5 milioane de masini inmatriculate, cu 1,8 milioane mai multe decat in urma cu 5 ani. Mobilitatea face parte din viata moderna de zi cu zi. Rolul nostru, al OMV Petrom, este sa raspundem cat mai bine acestei nevoi si pentru asta este nevoie de o infrastructura corespunzatoare.
De cativa ani, reteaua de retail operata de OMV Petrom stagneaza ca numar de statii, in conditiile unei cresteri a consumului si a traficului auto. Ne asteptam la o crestere in viitor, organica sau, poate, printr-o achizitie? Exista un plan de deschidere de noi benzinarii, cu cifre si termene precise? In Romania si pe pietele externe?
Detalii, pe Economica