Dubla intalnire la ASF. Se discuta reguli noi pentru asigurarea RCA: plafon pentru reparatii si sanctiuni mai dure pentru asiguratori
În urma unor discutii din Parlament, Autoritatea de Supraveghere Financiara a început sa lucreze la propunerile de modificare a legii RCA, în contextul în care tensiunile dintre firmele de asigurare, service-uri si transportatori escaladeaza. Marti au avut loc deja doua întâlniri la sediul Autoritatii (una cu asociatiile transportatorilor si ale brokerilor si alta cu asociatiile firmelor de asigurare) în care s-au discutat, în principal, patru modificari importante, asupra carora se convenise si în discutiile din Parlament.
Demersul ASF a venit dupa ce senatorul Daniel Zamfir a convocat conducerea Autoritatii, reprezentantii firmelor de asigurare si pe cei ai transportatorilor si ai unor asociatii de consumatori, la comisia Economica, Industrii si Servicii.
Impreuna cu colegii sai din comisie, Zamfir, care si-a anuntat si intentia de a candida pentru pozitia de presedinte ASF din partea PSD, a cerut atunci arbitrului pietei sa vina cu solutii pentru detensionarea situatiei. Aceste solutii vizeaza patru directii de discutie: introducerea unui tarif de referinta pentru reparatiile in service (in masura in care acest lucru este legal posibil), introducerea unui sistem prin care firmele care intarzie cu plata daunelor sa fie sanctionate automat prin ridicarea temporara a licentei pentru RCA, decontare directa obligatorie si schimbarea sistemului de raportare a dosarelor de dauna prin introducerea unor cerinte suplimentare. Aceasta din urma cerinta, oricum mai degraba tehnica, ar putea fi introdusa prin norma, fara a mai fi nevoie de modificarea legii RCA cu un nou articol.
Se asteapta ca prin aceste modificari ale legii RCA, carora li se adauga si cele impuse de Comisia Europeana, sa fie stins conflictul dintre firmele de asigurare si service-uri. In acest moment, firmele de asigurare acuza service-urile ca profita de legea favorabila si pun valori prea mari pentru ora de manopera, piese si masina la schimb oferita pagubitului, conform legii, pe perioada reparatiei. De partea cealalta, service-urile, sustinute si de una dintre asociatiile transportatorilor (COTAR), dar si de mai multe asociatii si federatii de consumatori, sustin ca cele doua mari firme de asigurare RCA (Euroins si City Insurance) nu achita la timp si integral daunele. De altfel, cele doua au adunat mii de reclamatii la ASF, in acest sens si sunt implicate si in peste 15.000 de procese.
Detalii, pe Economica