Dupa ce a astupat "groapa" de pe Orastie-Sibiu, Compania de Drumuri vrea sa faca autostrazi in regie proprie
Compania de Drumuri va construi si sectiuni de autostrada în regie proprie. Seful CNAIR, Catalin Homor, spune ca experienta reparatiei de pe lotul trei al autostrazii Sibiu-Orastie este cea care l-a încurajat sa extinda sistemul constructiei în regie proprie.
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), urmasa CNADNR, va demara mai multe lucrari in regie proprie, printre care variantele ocolitoare Bals si Fagaras, ce vor include sectiuni in regim de autostrada. Astfel, centura orasului Bals se va suprapune pe aproape 4 km cu viitoarea autostrada Craiova-Pitesti, iar aproape 70% din centura orasului Fagaras, lunga de 14 km, se va suprapune cu traseul viitoarei autostrazi Sibiu-Brasov.
Ambele proiecte vor fi realizate de CNAIR in regie proprie, fara a mai apela la firme private de constructii de drumuri. Exceptie vor face lucrarile de construire a podurilor sau de deviere a retelelor de utilitati, ce vor fi scoase la licitatie. Acestea nu vor avea insa o pondere mai mare de 30% din totalul lucrarilor, potrivt sefului de la Drumuri.
De asemenea, lucrarile in regie proprie vor fi verificate de catre un diriginte de santier din afara CNAIR.
Seful CNAIR, Catalin Homor, a declarat ca s-a luat aceasta decizie pe baza experientei dobandite in urma reparatiei lotului trei al autostrazii Orastie – Sibiu.
Detalii, pe Economica