Euro 2020 bate la usa, dar CFR nu mai are timp sa faca nici gara din camp catre Aeroportul Otopeni
Cursa contra – cronometru pentru realizarea legaturii feroviare Gara de Nord – Aeroportul Otopeni pâna la Euro 2020 pare una deja pierduta de catre statul român. Si asta pentru ca pâna în vara anului viitor nu va fi gata nici cea mai avansata componenta a proiectului, respectiv dublarea liniei de cale ferata între Mogosoaia si Balotesti, si nici amenajarea statiei din câmp, PO Aeroport, aflata la câtiva kilometri de aerogara.
Reprezentanti ai CFR SA au prezentat luni stadiul celor doua proiecte pentru calea ferata care va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coanda din Otopeni, pe care Guvernul si-a asumat-o in vederea organizarii la Bucuresti a Campionatului European de fotbal din 2020.
Prima dublare de linie feroviara de dupa Revolutie cu bani de la buget
Potrivit CFR SA, in februarie ar urma sa fie semnat contractul pentru dublarea liniei ferate Mogosoaia – Balotesti, scos la licitatie inca de la finele lui octombrie anul trecut. Pentru acest contract in valoare de 51 milioane de lei, CFR SA a primit pana la inceputul lui decembrie doar o oferta, respectiv de la constructorul austriac Porr.
Mai departe, reprezentantii CFR SA estimeaza ca inceperea propriu-zisa a lucrarilor ar putea fi la finalul lunii martie 2019. Cum durata contractului este de 17 luni, rezulta ca austriecii ar trebui sa termine lucrarile la sfarsitul lui august 2020. Prin urmare, nici macar acest proiect mai avansat, ce include si amenajarea statiei din camp PO Aeroport (galerie foto), nu va fi gata pana in iunie 2020.
"Accesul calatorilor la peroane va fi asigurat prin construirea unui Punct de Acces, ce va adaposti scari fixe, scari rulante si lift pentru persoane cu dizabilitati. Punctul de Acces va fi o constructie noua, amplasata adiacent peronului nou de pe firul II (proiectat), amplasat spre strada Garii Balotesti", spun reprezentantii CFR SA.
Detalii, pe Economica