Europa viitorului fara petrol: de la avioane de marfa electrice la autostrada care incarca masina
Mai putin combustibil fosil, mai putine emisii, mai mult transport electric. Daca masina electrica este deja o prezenta aproape comuna, în Europa se dezvolta deja camioane, vapoare si avioane electrice si chiar drumuri electrificate.
In concordanta cu principiile Comisiei Europene, Eurelectric, asociatia care reprezinta industria electrica din Europa, a fixat cateva tinte ambitioase de electrificare, adica de inclocuire a combustibililor fosili cu energie electrica, care sa contribuie la procesul de decarbonizare. Una dintre ele este electrificarea transporturilor. Daca in 2015, doar 1% din activitatea de transport de pe continent folosea energie electrica, Eurelectric a fixat, in scenariul cel mai pesimist, o tinta de 29% in 2050, si de 63% in cel mai optimist.
Eurelectric a prezentat si un studiu "Drumul spre decarbonizare", in care, alaturi de aceste tinte, la capitolul transporturi ofera si cateva exemple de pasi facuti deja pentru electrificarea transporturilor, atat la nivelul vehiculelor cat si al infrastructurii de transport.
Astfel, in 2018, mai multi producatori auto, Volvo, Mercedes, DAF si Tesla, au comercializat mai multe modele de camioane electrice (e-trucks) folosite in scopuri ca transportul de marfa sau colectarea gunoiului.
De asemenea, in Olanda au fost dezvoltate primele vase cu propulsie electrica pentru transportul de marfa iar in Norvegia primele feriboturi electrice (e-ferries).
Detalii, pe Economica