EXCLUSIV Un mare producator auto cauta sa faca in Romania o fabrica de 300.000 de masini pe an
Potentialul investitor are nevoie de un teren de 40 de hectare pentru a construi o unitate de productie cu 300.000 de automobile anual. Discutiile cu autoritatile sunt conduse de firma de consultanta Roland Berger.
La o asemenea capacitate de productie, este de presupus ca potentialul investitor este unul din marele grupuri auto ale lumii.
Informatia a fost dezvaluita de fostul secretar de stat din Ministerul Economiei, Adrian Volintiru, in prezent director la compania Upetrom 1 Mai. „Roland Berger a venit, pe la inceputul anului, cu o adresa la minister in care solicita ajutorul statului in alegerea unui amplasament pentru o investitie auto, pentru un client al carui nume nu l-au dezavaluit. Din discutiile cu consultantul, am inteles ca Romania este pe lista scurta pentru o investitie intr-o unitate de productie auto cu o capacitate anuala de 300.000 de masini”, a spus Volintiru.
"Roland Berger Strategy Consultants a fost mandata de un producator auto mondial ce ia in considerare constructia unei fabrici de asamblare autovehicule urmand a aproviziona mai multe piete potentiale in Africa, Orientul Mijlociu si Europa...Investitia vizeaza activitatile de stantare, vopsire, asamblare a caroseriei si a autovehiculului(si o parte din piese, daca va fi necesar) implicand un numar estimat de peste 3.000 de angajati direct pentru o capacitate de productie de aproximativ 300.000 autovehicule pe an. Investitia ar putea de asemenea implica realizare unei linii de productie de motoare pentru o capacitate de 300.000 de motoare pe an", se arata in adresa pe care Roland Berger a facut-o catre Ministerul Economiei, obtinuta de ECONOMICA.NET.
In fundamentarea deciziei de a investi in Romania, producatorul auto este interesat de caracteristicile-cheie ale Romaniei, precum mediul politic si economic, nivelul de dezvoltare al infrastructurii si al industriei auto (alti producatori auto de pe piata, furnizori de componente), cadrul legislativ si mediul de munca - costuri, flexibilitate, taxarea muncii.
Detalii, pe Economica