Exista investitori interesati de preluarea RAFO. La sfarsitul lunii aflam daca se vinde, si cum se va face tranzactia
Oficialii Casei de Insolventa Transilvania (CITR) au spus ca vor preciza pâna la sfârsitul lunii curente care este exact situatia la Rafo Onesti, rafinaria scoasa pâna acum de trei ori la licitatie, refuzând sa dea altfel de detalii. Surse din piata spun însa ca se poarta negocieri si cu posibili investitori si cu creditorii companiei. În functie de acestea, la sfârsitul lunii vom afla daca Rafo se va vinde prin negociere directa sau licitatie.
Dupa cea de-a treia licitatie inchieiata fara succes, CITR nu a mai avansat o alta data si o suma minima de pornire a licitatiei. Practicienii in insolventa din intreaga piata spun ca interes exista pentru acest activ, vandut ca si afacere la cheie de catre CITR, si ca mai multi investitori straini se intereseaza de Rafo. Prin practica insolventei, compania va fi scoasa la vanzare pana cand creditorii vor accepta un pret. Doar ei pot decide pretul de pornire al unei licitatii de acest fel. Cel de acum sau cele viitoare.
In general, creditorii unei companii in insolventa au de recuperat datorii mai mari decat pretul de vanzare al unui business sau al unei mase de active mobile si imobile. Totusi, valoarea de lichidare a companiei a fost stabilita la 29,75 milioane de dolari plus TVA, ceea ce inseamna ca acei creditori nu sunt dispusi sa inceapa vreo licitatie sub acest pret.
In acest context, negocierile se poarta intre toate partile implicate si cel mai probabil pe pret. De aceea, surse din piata sustin ca in functie de limitele de pret care vor fi convenite cu creditorii, urmatoarea etapa in vanzarea Rafo Onesti va fi negociere directa sau o noua licitatie cu un pret minimal. Sursele citate spun ca anuntul va fi facut oficial de catre CITR pana la sfarsitul acestei luni.
Societatea Rafo Onesti a fost conceputa ca un sistem integrat, astfel ca utilitatile necesare sunt partial asigurate in cadrul amplasamentului din platforma Borzesti (energie termica, gazele combustibile – 75%, azotul si aerul industrial si instrumental), respectiv partial achizitionate (energie electrica si apa de completare). De asemenea, rafinaria are acces la transportul pe cale ferata si cel rutier.
Detalii, pe Economica