Facebook incepe marcarea stirilor false cu etichete de avertizare, pentru a combate fenomenul care a sprijinit campania Trump
Reprezentantii Facebook au anuntat ca vor începe marcarea stirilor false cu anumite etichete de avertizare pentru utilizatorii, care vor încerca distribuirea acestora pe reteaua sociala. Stirile cu informatii false - care au fost publicate cu intentia de a-i manipula pe utilizatori - vor fi marcate cu un ”steag” de catre reteau sociala, transmite CNN.
Aceste etichete de avertizare vor functiona prin introducerea unui mesaj in rosu sub titlu stirii false, cu textul "disputat de o parte terta de fact-checkeri".
Utilizatorii vor putea sa acceseze sectiunea "de ce este disputat?" pentru a afla mai multe informatii.
Angajatii Facebook nu vor face in sine acest fact-checking. Mark Zuckerberg a spus in repetate randuri ca "nu vrem sa fim noi arbitrii adevarului, dar in schimb ne vom baza pe comunitate si pe parti terte de incredere".
Aceste parti terte vor fi reprezentate de organizatii de fact-checking, care si-au luat un angajament fata de Codul International de Principii de Fact Checking. Aceste principii de fact-checking au fost redactate de catre organizatia de jurnalisti Poynter.
Detalii, pe Economica