Fenomen bizar la Autostrazi: constructorii incep sa se retraga din licitatii, dupa ce acestea se lungesc prea mult
Situatie ciudata la licitatiile pentru drumuri si autostrazi. Desi initial multi contructori se îngramadesc sa participe, ei se retrag mai nou din licitatii, dupa ce acestea se lungesc prea mult. Este cazul modernizarii unui drum national, unde licitatia a fost chiar anulata, dar si al unui lot de autostrada, potrivit informatiilor Asociatiei Pro Infrastructura (API).
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anulat luna trecuta licitatia pentru largirea la patru benzi a DN 7, intre localitatile Baldana si Titu (km 30+950 - 52+350).
Motivul? "Niciun ofertant nu si-a mai prelungit valabilitatea ofertei si a garantiei de participare", se arata intr-un raspuns al CNAIR, publicat pe forumul API.
Licitatia pentru modernizarea celor circa 21 de kilometri de drum national fusese lansata in iulie 2017, iar in octombrie 2017 CNAIR primise sapte oferte:1. Asocierea Dimar SRL - Europea 92 SpA2. Porr Construct SRL3. Tirrena Scavi SpA4. Asocierea Euro Construct Trading 98 SRL - Artera Blue SRL5. Asocierea Pezzella Raffaele Filiala Bucuresti SRL - La Rocca Societa Cooperativa - TR Costruzioni SRL - Costruzioni Generali Sud SRL - Monti Consult SRL - Global Service Proiect SRL6. Asocierea Copisa Constructora Pirenaica SA - Copisa Constructii SRL7. Asocierea Delta Antrepriza de Constructii si Montaj 93 SA - Aleandri SpA - Luca Way SRL
Contractul era unul de tip FIDIC Galben (proiectare si executie) si avea o valoare estimata de 210,63 de milioane de lei, fara TVA.
Sectorul de drum Baldana-Titu este cuprins in Master Planul General de Transport si face parte dintr-un proiect mai complex de modernizare a infrastructurii rutiere, pe ruta Bucuresti – Sinaia. Largirea la 4 benzi a DN 7, intre localitatile Baldana si Titu, a fost solicitata inclusiv de marii operatori economici din judetul Dambovita, care doresc o legatura rutiera modernizata cu municipiul Bucuresti.
Detalii, pe Economica