Fiscul sta cu ochii pe net: controlul e la un click distanta
Comertul electronic are cresteri anuale impresionante. Incercand sa tina pasul cu prefacerile din business, Fiscul isi propune o strategie de control specifica acestui domeniu. Cum actioneaza?
Cresterile de la an la an ale afacerilor din zona comertului electronic nu pot fi neglijate de Fisc, care trebuie sa se adapteze modificarilor pietei. Reorientarea clientilor catre magazinele online si serviciile electronice impune o noua abordare si din partea autoritatilor fiscale, mai ales când, pentru acest an, de exemplu, estimarile arata ca piata de profil va atinge un miliard de euro.
Acolo unde sunt bani multi, care implicit pot aduce încasari pe masura la buget, apare inevitabil Fiscul.
În strategia pentru 2013-2017, Agentia Nationala de Administrare Fiscala arata ca unul dintre obiective este „implementarea si dezvoltarea controlului comertului electronic“.
Capital a cerut mai multe informatii, dorind sa afle care sunt criteriile si metodele pe care le folosesc inspectorii si în ce masura înteleg acestia particularitatea noului business.
Metode de control
„Controalele efectuate de Directia Generala Antifrauda Fiscala cu privire la comertul electronic au în vedere identificarea operatiunilor generatoare de obligatii fiscale derulate de partile implicate în aceste tranzactii, tinând cont de specificul acestui domeniu. În cadrul evaluarii de specialitate, se face o abordare distincta între activitatile de piata electronica si comert electronic, respectiv verificarea furnizorilor serviciilor informatice si verificarea partilor implicate în operatiuni de piata electronica.
Detalii, pe Capital