Flight Refund: 225 de curse aeriene au inregistrat incidente pe aeroporturile din Romania, in primele doua luni de iarna
Un numar de 225 de curse aeriene au înregistrat, în intervalul decembrie 2018 - 26 ianuarie 2019, incidente pe principalele patru aeroporturi din România, mai mult de trei sferturi dintre acestea apartinând companiilor de linie, releva o analiza publicata, miercuri, de Flight Refund.
Conform datelor centralizate, TAROM este compania aeriana pentru care au fost raportate cele mai multe zboruri cu probleme pe principalele patru aeroporturi din Romania (Bucuresti, Cluj, Timisoara si Iasi), respectiv 86, aceasta fiind urmata de Lufthansa - cu 42 de incidente si Aeroflot, cu 12.
Pe lista companiilor low-cost care au avut zboruri cu probleme se afla Wizz Air - cu 34 de asemenea cazuri, in primele doua luni de iarna.
Potrivit Regulamentului CE 261/2004, pasagerul este eligibil sa primeasca despagubiri in urmatoarele cazuri: daca avionul a intarziat mai mult de 3 ore de la aterizare si daca a fost informat de anularea cursei cu sub 14 zile pana la ora sau data zborului, precum si daca zborul a fost anulat in mod neasteptat.
De asemenea, pasagerul poate cere compensatii daca i s-a refuzat imbarcarea, chiar si cand s-a prezentat la poarta cu toate documentele de calatorie valabile si bagaje cu greutate corespunzatoare. Aceste situatii se aplica pentru toate tipurile de zboruri, inclusiv chartere, cu mentiunea ca zborul trebuie sa decoleze de pe un aeroport UE sau, daca zborul pleaca din afara Uniunii, acesta sa fie operat de o companie din Uniune. Potrivit sursei citate, in Romania, in primele doua luni ale sezonului de iarna, cele mai frecvente cauze ale zborurilor cu probleme au fost conditiile meteo nefavorabile.
"In situatii ca imposibilitatea aterizarii avioanelor pe aeroporturile de destinatie, in Iasi si Bacau, si rutarea catre alte aeroporturi din cauza cetei sau anularea zborurilor si inchiderea aeroportului din Timisoara din cauza viscolului pasagerii nu au putut cere despagubiri. Pasagerii romani au fost afectati de incidente de zbor si pe aeroporturi din strainatate. In cazuri ca blocarea in aeroport din cauza unei furtuni tropicale in Thailanda, in luna ianuarie, sau amanarea a sute de zboruri pe un aeroport din Londra, din cauza dronelor care au invadat pistele de zbor, pasagerii nu au putut primi compensatii", noteaza Flight Refund
Detalii, pe Economica