Fondator VTEX: Romania exporta talente, dar ar trebui sa exporte servicii digitale. Poate deveni un hub regional de e-commerce
România are capacitatea de a deveni un hub regional de comert electronic datorita pozitionarii geografice, a oamenilor bine pregatiti si a costurilor reduse pentru companii. De asemenea, tara noastra ar trebui sa stopeze exportul de talente si sa înceapa sa exporte solutii digitale, spun oficialii VTEX, prezenti la Bucuresti în cadrul European Digital Commerce.
"Romania si Polonia sunt cunoscute pentru servicii. Ce nu v-ati dat seama inca este ca puteti fi tari de fulfillment pentru toata regiunea, puteti fi lideri in regiune. Acum exportati talente, oameni, dar ar trebui sa exportati servicii digitale. Este o oportunitate imensa", spune Mariano Gomide de Faria, fondator si Co-CEO VTEX, furnizor global de solutii eCommerce in cloud pentru companii mari si una dintre cele mai importante platforme eCommerce din lume.
Acesta a adaugat ca problema imigrarii fortei de munca este "o problema istorica" cu care s-au confruntat si alte state, cum ar fi India, unde oamenii incep sa se intoarca. "Ca tara puteti folosi talentele ca sa va pozitionati pe harta serviciilor digitale", a completat CEO-ul.
Pentru a contracara lipsa fortei de munca, Mariano Gomide da Faria sfatuieste antreprenorii romani si companiile fie sa recruteze tinerii romani plecati la studii in strainatate, fie sa angajeze personal strain din tari precum Filipine si Indonezia, tari cu multa experienta digitala.
VTEX intentioneaza sa deschida in Europa un hub regional care sa furnizeze servicii clientilor din intregul continent, o decizie urmand sa fie luata in perioada urmatoare.
"Din Romania putem avea un hub operational pentru Europa. Mai avem birouri in Marea Britanie, Germania si Spania si Italia. Investim in Romania pentru ca este una dintre tarile cu cea mai rapida dezvoltare a comertului electronic din regiune, e in Top 3 ca rata a cresterii si pentru ca nu exista suficiente solutii pentru retaileri si branduri in tara (...) Credem ca Romania poate gazdui sediul nostru central, dar este o decizie pe termen lung si trebuie sa o cantarim bine", a explicat Mariano Gomide de Faria.
VTEX a intrat pe piata romaneasca la inceputul lui 2018, unii dintre primii clienti fiind Mini Prix si F64. In prezent, lucreaza cu sase clienti din tara noastra si vizeaza cresterea portofoliului cu alti cinci pana la finalul acestui an.
Detalii, pe Economica