FORT solicita interventia urgenta a Guvernului pentru reglementarea transportului de pasageri desfasurat prin platformele de ridesharing
Federatia Operatorilor Români de Transport (FORT) solicita, atât Guvernului, cât si Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB), o interventie prompta prin care fie sa se reglementeze/autorizeze transportul desfasurat prin intermediul platformelor de ridesharing, fie sa se elimine toate barierele birocratice impuse celor ce doresc sa desfasoare activitati de taxi si închiriere în conditii de concurenta loiala.
FORT solicita totodata, in mod public, Directiei Nationale Anticoruptie (DNA) sa verifice modalitatea prin care factorii responsabili in domeniu, din cadrul autoritatii locale a Capitalei, si-au exercitat in ultimii ani si isi exercita si in prezent atributiile in domeniu.
'Federatia Operatorilor Romani de Transport nu mai tolereaza transportul de pasageri nereglementat si solicita interventia urgenta a Guvernului. Toti prestatorii de servicii arondati platformelor de ridesharing desfasoara activitati ce necesita autorizare si concureaza neloial companiile de transport rutier de pasageri in regim de taxi si inchiriere', afirma FORT, intr-un comunicat remis luni AGERPRES.
Operatorii de transport atrag atentia ca fenomenul platformelor online de tip ridesharing a luat o mare amploare la nivel national, fiind in plina expansiune, fara ca institutiile abilitate sa reglementeze si sa controleze domeniul transporturilor de pasageri, sa intervina pentru intrarea acestora in legalitate.
'Black Cab, Uber, Blabla Car, Taxi Fy si altii au intrat nestingheriti in zona serviciului public de transport pasageri in regim de taxi si inchiriere, fara a trece prin filtrele impuse si aplicate domeniului de actele normative in vigoare. Utilizand masini second-hand detinute de persoane fizice sau juridice neautorizate pentru desfasurarea acestor activitati, acestea au inceput deja sa promoveze incasarea cash la sofer si tips-ul (bacsisul - n. r.) pentru a atrage cat mai multi clienti, distorsionand complet serviciul de taximetrie, afectat ani la rand de grupurile de interese de tip mafiot, coruptie si abuzuri in legiferare si reglementare, atat la nivel local, cat si in Parlament. Ani la rand, legea in domeniul taximetriei s-a facut de acelasi grup de interese, deghizat in asociatie si ulterior federatie, care prin trafic de influenta si acte de corupere a 'sistemului' a reusit sa puna pe butuci ceea ce ar fi trebuit sa fie un serviciu public in interesul cetatenilor, la un nivel de siguranta si confort in concordanta cu nevoile pasagerilor. De aceasta situatie profita acum cei ce au gasit bresa pseudolegala corespunzatoare si care profita de lipsa de informare a pasagerilor ce par total neinteresanti pentru autoritatile paralizate si derutate care parca nu mai urmaresc nici macar partea pecuniara ce ar putea fi direct obtinuta prin reglementare', se spune in comunicat.
In aceste conditii, FORT solicita, atat Guvernului Romaniei, cat si CGMB, o interventie prompta prin care fie sa se reglementeze/autorizeze transportul desfasurat sub umbrela acestor platforme, fie sa se elimine toate barierele birocratice impuse celor ce inca spera sa desfasoare activitati de taxi si inchiriere in conditii de concurenta loiala.
'Toti conducatorii auto ce desfasoara activitati de transport pasageri trebuie sa treaca prin toate verificarile si atestarile din domeniu, iar vehiculele trebuie autorizate pentru a presta servicii de ridesharing, indiferent de modul in care se face comanda de catre client', sustin transportatorii.
Detalii, pe Economica